FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Morsan blev av med ~25.000:- från sitt bankkort när hennes väska blev stulen....
Hon fick inte tillbaks ett skit av Nordea förutom att hon tydligen varit "grovt oaktsam"!! Hur är man grovt oaktsam om man har en väska gömd bakom disken. Det är en bra fråga. Hur den lyckas bli stulen när den är gömd bakom disken är en ännu bättre fråga. Hur folk lyckas knäcka lösenordet på ett jätte säkert bankkort (som de säger) är nog den bästa frågan.. jobbigt värre :blink: :wacko: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inte nog med det någons mor blev utsatt för, de klarar inte av att kommunicera med äldre. De ger direkt dåliga råd och försöker verkligen sälja sina tjänster(läs få äldre att köpa dåliga fonder). Det är extremt dåligt. Att lura folk som inte vet bättre eller har allt i skallen. Personligen tycker jag inte heller om deras internetbank, rent utsagt jobbig och det fick man bekräftat i senaste Internetrorld där de bl.a. skriver "Vi blir snart trötta i pekfingret och det fantasilösa gränssnittet kan få den mest hängivna surfaren att tappa lusten". Till sist ytterligare ett skäl till att Nordea är en kass bank: För ett år sedan skulle jag ta ut pengar från ett konto jag haft sen jag var barn, men icke, det gick inte, efter andra besökte klarna det visst, det fanns en bankbok till kontot. Sen erbjuder de ju gratis Visa-kort ett år, eller gjorde iaf. Det var trevligt. Fast det verkar ju inte vara så bra ^^ (om man nu blir av med kortet) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fråga mig inte hur det är möjligt att springa 500meter till närmaste bankautomat på ~1min :P. Citat:
![]() ( i vårt fall hade de använt bankautomater utan övervakningskameror. ) Men en sak som är "rolig" är att de även på ett annat håll _samtidigt_ hade tankat 2-3 bilar. Vi polisanmälde självklart händelsen och statoil hade ett par timmar senare fixat en skiva på inspelningen från när de tankades med kortet. De sa att det bara var för polisen att komma och hämta skivan. Det tog ~2veckor för polisen att ens reagera, och fortfarande efter flera månader så tror jag knappast de hämtat skivan ännu. (Om den finns kvar dvs.) :wacko: mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kontoutdrag visar fortfarande "Prel kortköp" för de transaktioner som gjordes bedrägligt. Men jag ser en transaktion som gjorts samma dag som jag inte känner igen som är märkt "TRE" och är på 150kr. Är det någon som känner igen denna forkortning?. Kan det vara mobilföretaget 3?. För övrigt ett företag som jag inte har något alls med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tja.. dom heter faktiskt "tre", och inte "3" =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Guest
|
Deras namn är Hi3G Access AB.
Ring din bank så kan de se vilket företag som de reserverat slantarna åt. |
||
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Gissar att den informationen förs vidare från Mastercard senare till banken och mig. Men på måndag ska jag nog kunna se vad som hänt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var inte längesedan jag vart bestulen oxå (Någgra månader sedan)
Jag tror ja vet vart det hände oxå, hon sa att kortet inte funkade och skulle gå bort och knappa in det manuellt i en annan apparat.. joru.. Dom rensade allt jag hadde på det kortet, dock var det inte mkt som tur var. har för mig dom fick 1700 nånting totalt. Jag fick tillbaka pengarna efter ca 1 vecka, men inte helt så att säga, dom sa att ja kunde bli återbetalningskydlig om det visade sig att brottet inte kan styrkas bla bla bla nånting. Dom hadde iaf köpt biobiljetter på sf bio och 2ggr satt in bengar på en spelfilma, tror det var betson. Ja ringde spelfirman efter polisen, och ja lyckades göra så att dom spårat användaren som använt mitt kort, men dom ville inte ge uppgifterna till mig. Men om polisen skulle kontakta dom så skulle dom(banken/jag) kunnat "Få tillbaka pengarna" genom att stänga av kontot i fråga.. Men nu nå månad efter så fick ja ett papper från polisen att utredningen läggs ner pga att brott inte kan styrkas. Så ja undrar om ja kommer få ett papper från banken snart att dom kräver tillbaka pengarna jag fick tillbaka efter en vecka =/ Och ja antar att polisen inte ringde spelfirman heller, även fasst ja ringde direkt till polisen igen och sa detta. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|