FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej grabbar/tjejer
Mitt första inlägg här, troligtvis inte mitt sista ![]() Det är så att våran portal äntligen har kommit upp, och vi har börjat lite med sökoptimering, men känner fortfarande att det inte räcker till vare sig kunskapsmässigt eller resursmässigt. Med andra ord pengar finns inte att lägga ner på att någon annan ska göra det, tiden att lära sig kan lättare hitta ![]() dit ni är idag, ifall ni gör en liten lista som kan hjälpa oss, så är vi evigt tacksamma ![]() Sidan det gäller är http://www.dinaportaler.com (ifall det räknas som reklam så tar jag naturligtvis bort det ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett bra sätt att börja är att få in lite länkar på sidan med unikt textinnehåll.
Dvs. försöka så gott det går att undvika duplicate content. Försök följa sökmotorernas algoritmer ... Ha inte för mycket fokus på att tänka: "jag måste sökoptimera" ... sätt fokuset på att få in kvalitetsinformation. Sen kan man gör mycket annat för att få upp sin sida. Har lite egna knep ... men lite vill jag behålla för mig själv =) ... men ex. inlänkar, rätt strukturerat hjälper en del. Namnge gärna inlänkarna med de nyckelorden som du vill få upp på sökmotorerna. Undvik inlänkar från sidor som ej har pr. Registrera er sida på seriösa länkkataloger. Tänk långsiktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() jim westergren t.ex är mycket duktig inom seo, kolla hans blog. han är även aktiv här på forumet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Snälla skicka inga e-mail till mig angående erbjudande om att lägga till sig på er webbplats. Den tillför inget mer än vad en länkkatalog gör och där kostar det inte en krona.
Ni är helt gröna och nya så jag förstår inte varför någon i hela världen skulle vilja betala för att få med sin information när det inte ger något värde tillbaka. "Vår webbplats beräknas leverera mer än 1 000 000 sidvisningar till mer än 125 000 enskilda användare per månad" Vilket år då? Jag planerar att ha 1 500 000 unika besökare på min webbplats. Vill du annonsera hos mig? Att slumpa ut e-mail till företag och hoppas på att de betalar för att ligga på sidan är inte uppskattat. När ni är seriösa och har trafik kan ni återkomma med skäliga priser. Lånar din tråd så slipper jag skapa en ny. Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för informationen, då är det bara att börja läsa och läsa och inlänkar
![]() Angående mailen, vi kände att vi måste börja någonstans, jag menar jag tror väl knappast att torget, butiker .se osv hade 1000 unika besökare första dagen de öppna, sen så tvingar vi naturligtvis inte någon, utan vi har noterat det och tar bort dig naturligtvis ifrån våran e-post lista ( skicka PM till mig med vilken adress det gäller ). Vi tror naturligtvis på under det här året, framgår tyvärr inte riktigt där, vi hoppas få in lite investerare ( på gång under april & majmånad ) som gör att vi kan annonsera på de stora sidorna, så att folk får upp ögonen för oss också. Återigen så var inte våran intention om att du på något sätt skulle känna träffad och bli illa berörd. Och mer skälligt pris än 0kr vet jag inte riktigt vad vi skulle kunna erbjuda ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En tidning som är smäckad med information jämfört med en liten länkkatalog är ingen god jämförelse, då en seriös tidning alltid har unik information - och lite duplicate. En mindre sida som har typ 80% duplicate, lär inte få så bra positioner på Google, som en mindre unik sida. Jag har prövat det där med duplicate. Ex. på ett ord då jag låg 1:a av 102 000 sökresultat ... då jag kopierade "med flit" en hel del meningar från en "gammal sida" med hög pagerank ... det gick en månad, så var just den sidan jag kopierade informationen från, över mig ... Har gjort många sådana test för att försöka förstå hur google tänker. Så jag personligen är av den uppfattningen att ju mer unik din sida är, ju bättre optimering kan den få. Ex. man kan förstöra en del av "länkkraften" som kommer från inlänkar om man inte har en förberedd struktur på sin befintliga sida. Sökmotoroptimering börjar alltid "inifrån" och ej "utifrån". Men men, alla tänker kanske inte som jag gör i ämnet, men det funkar för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack webdock
Jo jag håller på och läser igenom forumt flitigt, många bra tips ifrån många personer som är kunniga. Alltid trevligt när ett forum håller hög klass och att man verkligen kan lära sig något ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om någon nu mot förmodan skulle betala det begärda priset 5000 för en veckas banner på en helt ny portal skulle ju denna bara bli extremt missnöjd och förbannad, det är uppenbart. Inte lika allvarligt som den lurendrejare som nyligen blev åtalad för att ha sålt annonser på värdelösa sajter för 20 000 000kr, men principen är faktiskt densamma. Det är bedrägeri. Man kan inte begära 5000/vecka för en obesökt sajt som PLANERAS ha ett visst antal besökare inom en obestämd framtid. Bättre då att ta max 50 kr för fullständig information det första året. Få in kunder som visserligen ser att sajten är helt ny och inte ger besökare, men kanske kan ge lite länkkraft om ett halvår. 300x50 = 15 000 vilket enkelt täcker driftskostnaden. När sajten fylls på och får PR nappar fler kunder = Mer pengar. Ni jobbar på med sökmotoroptimeringen, länkarna blir mer värda, driver ni sedan trafik kan ni hitta kunder som vill betala lite mer. Dock är summorna ni nämner lite väl höga för ett ganska bra tag framöver. Själv är jag nog lite misstänksam mot nya portaler. Det känns trist att ha en webbutik med stora omkostnader och arbetsinsatser och saker som ska betalas, och så dyker det upp nya aktörer som bara vill ha en massa pengar utan att de ger något tillbaka (Anklagar inte er nu, men det är ett generellt problem för webbutiker faktiskt). Och själva har de inga utgifter förutom domän och serverutrymme. Ni förstår nog själva att om man ska betala 1000kr för att få in kunder som man tjänar 500kr på så kommer man inte finnas kvar särskilt länge. Just därför detta mer Affiliateprogram är så bra! Ta gärna till er åsikterna som råd och insikt i hur vi potentiella kunder resonerar istället för att se det som kritik - det var inte alls min tanke. Hoppas att er tanke är att skapa något som är nytt och bättre än vad som finns tidigare. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|