FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man validerar sin sida så den gå igenom http://validator.w3.org
Hur pass mkt betyder det tror ni för PR och sånna saker ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
det betyder inget i princip, dock föjer du standarder och det är juh e form av optimering det med.
men det påverkar inte indirekt din PR. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så som jag nudå, ca 380+ fel i WC3 validatorn, det gör alltså ingenting ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Exakt, Google struntar fullkomligt i detta. Det enda som betyder något i förhållande till w3 är att sidan skall vara spindelbar för att allt skall kunn aindexeras och alla länkar följas.
På Google vet man ju att människor inte är perfekta och att då kräva perfekt kodade sidor skulle vara kontraproduktivt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja det var ju skönt att höra det då
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dock så ska man försöka validera sin sida (få den W3-compilant) så gott det går för att det ska se bra ut i de flesta webbläsarna.
Anledningen till att man bör validera sin sida är att man ofta upptäcker fel som man skulle missat annars. Ibland uppstår de som fel på sidan man inte förstår. Ibland syns felen inte, men uppstår när någon försöker besöka sidan med en annan webbläsare. En del tycker också det är viss status i att ha sin sida korrekt validerad. Sammanfattningsvis kan man säga att webbstandarder kan spara tid och pengar för den som bygger en webbplats och ge webbplatsens besökare en bättre upplevelse. Så sätt igång att validera! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kod:
Error Line 144 column 24: there is no attribute "WIDTH". <TABLE BORDER="0" WIDTH="100%" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" name="mainborde.. ✉ Error Line 144 column 43: there is no attribute "CELLPADDING". <TABLE BORDER="0" WIDTH="100%" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" name="mainborder"> ✉ Error Line 144 column 59: there is no attribute "CELLSPACING". <TABLE BORDER="0" WIDTH="100%" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" name="mainborder"> there is no attribute "CELLPADDING". there is no attribute "CELLSPACING". Vad då, det finns inte ? Det är ju sjukt tycker jag, måste ju vara nå fel lixom. (Vad ska det annars vara ?) Mkt sånt man inte fattar att det slår fel på |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Börja med att validera enligt den standard du använt; sen finns det sånt som fungerar men som inte ingår i html-standarden.
Om din kod är direkt felaktig förmodar jag att det finns en risk att spindlarna tolkar sidan fel och att det därmed påverkar hur sidan indexeras.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr tror jag inte att jag skulle klara av det riktigt...
Undrar vad det skulle kosta att anlita en som validerade sidan korrekt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|