FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
vad jag har lärt mig så skall man skriva om
Ä till aa å till ae och Ö till oe men ta en titt på detta: sökning på google inet hamnar med i listan men USB är fetstilt dvs ordet USB hittar den men inte tillbehoer ? och en sak till som gör mig fundersam på är att usb-tillbehör och usb-tillbehoer ger olika sökresultat ? dom borde juh ge samma... nån som har ett vettigt svar på detta så är jag mycket tacksam! mvh Fredlund |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är för att Google inte känner för att fetstila. Så det ska vara så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
"...inte känner för att fetstila" ?
Det matchar helt enkelt inte. :unsure: http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta= |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad menar du? Google konverterar inte tillbehoer till tillbehör om det är vad du syftar på utan tvärt om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror inte heller på det där med omskrivningar av svenska tecken i domännamnet.
Om du däremot reggar en domän som t ex www.blaa.se så kommer du ha en liten fördel framför domänen www.azur.se när du optimerar för ordet "blå". Inte på grund av själva omskrivningen, utan därför att du får fler inlänkar med ankartexten "blå" om du använder den första framför den andra domänen. Folk vet ju att www.blaa.se egentligen ska läsas "blå" och utformar därför ankartexten i länken därefter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag sållar mig till skeptikerna, har aldrig förstått mig på folk som tror att google tolkar aa som å osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men det kan ändå uppfattas lite märkligt när Google markerar "å" om du söker på aa... http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta= Dock behöver det inte betyda att det har en betydelse...det kan lika gärna avse Googles intelligens att läsa olika språk liksom lära sig skilja på singularis och pluralis.. Frågan är vilken värdering som ges!? / ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag tror att google har gjort ån föräldrning ang detta, för när jag började labba med omskrivningar så mins jag att det gav samma sökresultat på t.ex usb-tillbehör och usb-tillbehoer, men nu verkar det ge olika resultat, så jag misstänker att google gjort nån förändring?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|