Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Eniro

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-22, 18:52 #11
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Som jag förstått det så kan man få vissa delar "gratis på riktigt" om man köper större exponering i katalogen, annars så är eniro-gulasidorna proffs på att baka in allt i paket där kunderna inte har koll på vad de betalar för, även sköna sökord som "aktivt brandlarm" "internetupkoppling" och liknande var vanliga på hotell under förra året, men knoppats av nu, vet inte om det var sen eniro2.0 lanserades.

Har flera kunder som är med där utan direkt anledning, inget resultat utan mest bara för att de har alltid varit med där. Blev själv kontaktad av en säljare därifrån, som helt seriöst ansåg att vi behövde annonsera för 80k på internet för att synas hyffsat på relevanta sökord.

Samma sak deras statistik som de använder för att påvisa hur bra dom är, jättehöga siffror på hur många gånger någon har sökt på ett ord som man kan ha med, sen hur många gånger man synts i listningen (bland 25 andra företag samtidigt) och hur många som klickat på infosidan, och sen till hemsidan. De behöver inte hitta på några siffror för att se olönsamma ut.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 13:08 #12
ellac ellac är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Mar 2007
ellac ellac är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Mar 2007
Precis som någon sa tidigare, verkar det väl inte så konstigt om några/många fakturor hamnar hos Kronofogden, när ett företag är så stort? Jag läste att Gula Sidorna har 166 000 kunder i Sverige. Procentuellt sett är det kanske inte så många som inte blir betalda.

Sen är det nog missvisande att prata om klick och kostnad/klick för Gula Sidorna. Det måste vara fler som använder tjänsten för att få tag på ett telefonnummer än en adress till en webbplats. Och ett telefonsamtal till en säljare lär vara mer värt (med all respekt för vår bransch ;-) än ett besök på en hemsida. Det har i alla fall varit uppfattningen överallt där jag har jobbat.
ellac är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 13:45 #13
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by ellac@Mar 23 2007, 14:08
Sen är det nog missvisande att prata om klick och kostnad/klick för Gula Sidorna. Det måste vara fler som använder tjänsten för att få tag på ett telefonnummer än en adress till en webbplats. Och ett telefonsamtal till en säljare lär vara mer värt (med all respekt för vår bransch ;-) än ett besök på en hemsida. Det har i alla fall varit uppfattningen överallt där jag har jobbat.
Nä för då använder man hitta.se

Skämt åsido, om man nu söker på nätet (www.gulasidorna.se) så bör väl första allternativet vara att gå in på kundens sight då den ju bör kunna ger mer info än bara infosidan på gulasidorna.
Det blir alltså lättare för mig som en pressumtiv kund att bilda mig en uppfattning om företaget efter att ha besökt deras hemsida.

Men om man bara söker efter företagsnamnet i syfte att få tag på företagets telefonnummer så kan det kanske stämma.

Men det var ju nu nydligen Hitta.se gick förbi så vi bör väl rimmeligen se att priserna droppar på Gulasidorna eller ?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017