FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare!
Jag är på gång och ska starta upp ett handelsbolag med två perssoner till. Har gått en företagskurs och där sa dom att det i princip var ett måste att skriva ett kompanjonsavtal där man behandlar vad som kommer att hända t: ex ifall någon skulle vilja lämna företaget eller om någon skulle gå bort osv. Dock vet jag inte riktigt vad det är man bör gå igenom, så jag tänkte höra ifall det finns några riktlinjer osv för vad man bör ta med i avtalet. Jag undrar även hur pass juridiskt svårt det är att skriva ett sådant avtal. Blir det juridiskt hållbart eller bör man anlita en jurist för att skriva det? Ingen av oss har någon utbildning i juridik. Ifall det är så att man bör anlita en jurist, är det någon som antingen kan eller känner till någon eller något företag som kan göra det? /Tomas |
||
![]() |
![]() |
|
|