FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar som att YREG på sistone har försökt börja sökmotoropptimera sina sidor med hjälp av kunderna. Söker man på YREG så hittar man www.sidnamnet.se/yreg/yreg.html där dom länkar till yreg i ordet YREG och dessutom har lite goda recensioner ifrån dessa jättenöjda kunder.
Undrar om detta är ett försök till att få bort alla dåliga recensioner dom fått om man googlar på dom? Och vilka erbjudanden dom ger kunderna som väljer att ha en undermapp på sin domän som heter yreg? Skulle jag ha en domän så skulle inte jag vilja ha en underkategori på den domänen med webbhotelets namn och sedan undrar man ju hur mycket citaten kommer från kunderna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kollade på en av många såna sidor som du nämner... kollade sedan på huvudsidan hos denna hxxp://www.ulricahv.com. Shit, de har lagt content i en textarea... så innovativt! NOT!!! Usch va hemskt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hahaha!!!
![]() Jävlar vad fult av dem, hatar hela deras verksamhet! De är ju inte kloka. Bäst jag ringer upp dem och erbjuder en gratis hemsida till dem (med en del inkluderat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
- Välkommen till Presentkuriren
- Ja hej, jag heter xxx och ringer från Yreg. Har du hört talas om oss? - Nej - Vi har upptäckt ert företag och är intresserade av att göra en hemsida gratis till er - Jasså? Varför det? - Jo, vi behöver referenser och tyckte att er affärsidé verkade intressant. Ni är ju nystartade också, och alla företag behöver en bra hemsida nuförtiden. - Vi har en hemsida - Jasså? - Om ni är så intresserade av vårt företag vet ni väl vad vi gör? - Jaaa...ni har en presentbutik - Vi driver en webbshop! - Jasså...jaha. Hej då! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haha, klockrent!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*censurerat för tillfället*
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Lol, det där samtalet hade min kund tidigare idag. Det tragiska är att det måste vara många som går på deras marknadsföringsknep. De har en deklarerad omsättning på nära 100 miljoner om jag fattat det rätt...
Det finns väl bara ett sätt att stoppa dem: genom att hinna före! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
till och med på kundens startsidas title har de lagt till sitt företagsnamn...vilket gör att deras namn kommer med på alla sökmotorresultat när man söker på kunden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Ibland är det helt klart en fördel att sakna skrupler...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|