FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men givetvis är det så att sk premiumord/domäner eller väl avgränsade sökfraser ger ett resultat av betydligt högre värde. Det jag pekade på var att du inte kan ta första bästa ordkombination - söka den i google och presentera träffresultatet som en värdering av domännamnet - påstår man det så tassar man på farlig mark.. Sen anser jag kanske att Google Trends många gånger ger mer av information du eftersöker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det på något sätt går att se hur många sökningar det görs på ett visst ord på google / dag / vecka eller liknande så skulle det kännas mer värt att titta på, än just detta hits, som visar just hur många gånger ordet är indexerat.
Drömmen vore väl att hitta en ledig domän för ett ord som det söks mycket på och som i dagsläget har väldigt få hits på google? Hellre 0 konkurrens än 67k sidor, för samma ord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För att återgå till ämnet, reggade gyckel . se idag. Ett välbekant begrepp för samtliga studenter i sverige så målgruppen känns hyffsat stor. Får se vad man orkar göra av det bara
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
sökord24.tld sök-ord.tld soekord.tld sökord4u.tld billiga-sökord.tld prisvärda-sökord.tld osv, osv . En annan effekt av en sådan ändring i Googles algoritmer skulle innebära att vi får flera träffar på förstasidan i stil med: sökord.nu sökord.se sökord.com sökord.us Jag tror att det vore kontraproduktivt av Google att göra på det här viset. Letar jag efter t ex en raketverkstad, så vill jag inte hitta någon seo-optimerad sida som heter raketverkstad.se, med en massa adwordslänkar. Jag föredrar att hitta zerop.se som är namnet på företaget som reparerar trasiga raketer (namnet är figurerat). Jag tycker domännamn som innehåller själva sökordet ofta brukar vara rena seo-projekt som gränsar till spam. Jag äger själv domännamn som innehåller mina viktiga sökord, så jag klagar inte på folk som gör det. Jag menar bara att det vore trist om Google verkligen skulle börja lägga större vikt vid domännamnet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min senaste superdomän är trafikinspektionen (.se) som enligt en aktuell utredning föreslås bli namnet på en ny myndighet som ska inspektera väg-, tåg-, flyg- och båttrafik. Attans då att sajten idag är ett kommande projekt för I/O-inspektion av internettrafik ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Nu när 1337pm gjort en bottennotering i hur låg nivå vi kunde nå här på wn kan vi väl stänga tråden? Tack på förhand.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Första posten är väl mummel om nåt. Utan att ens säga vad det är för domäner så har den ju 0 berättigande. Jag kan också posta saker om hur bra / dåligt det har gått för mig i veckan. Men det var därför gud uppfann bloggar.
Angående lågvattenmärke, så ja, namenappa statliga instutioners namn är lågt. Lägre än glocalnet. Eller telias kundtjänst. För det är det lägsta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|