Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Registrerat superdomän senaste tiden?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-27, 21:14 #11
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Feb 27 2007, 14:36
jag har svårt att se att domänens värde skulle kunna styras av dessa hits i google
Om endast antalet hits är intressant så blir tvåställiga numeriska domäner riktigt intressanta helt plötsligt.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 21:53 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Marcus@Feb 27 2007, 19:06
Så helt ointressant tycker jag personligen inte att det är. Men det gäller ju att man kan tolka resultatet för vad det är - i kombination med andra siffror, exempelvis antalet sökningar per månad och liknande.
Jag håller med dig helt och fullt - mitt citat hämtade du från en tråd där jag gjorde ett försök att avdramatisera "antalet träffar i google".

Men givetvis är det så att sk premiumord/domäner eller väl avgränsade sökfraser ger ett resultat av betydligt högre värde. Det jag pekade på var att du inte kan ta första bästa ordkombination - söka den i google och presentera träffresultatet som en värdering av domännamnet - påstår man det så tassar man på farlig mark..

Sen anser jag kanske att Google Trends många gånger ger mer av information du eftersöker.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 22:05 #13
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by ToBad@Feb 27 2007, 13:30
eg0master, jag har aldrig sakt att min domän ligger på top på google eller dess möjlighet att komma på topp.

I övrigt är jag förvånad över era komentarer med tanke på hur många inlägg ni har på detta forum. Verkar mera vara komenterer av en newbie!

Överger denna tråd nu!
Lämnar du alla diskussioner som inte går din väg på detta sättet kommer du att bli en populär filur här.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 22:39 #14
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Om det på något sätt går att se hur många sökningar det görs på ett visst ord på google / dag / vecka eller liknande så skulle det kännas mer värt att titta på, än just detta hits, som visar just hur många gånger ordet är indexerat.

Drömmen vore väl att hitta en ledig domän för ett ord som det söks mycket på och som i dagsläget har väldigt få hits på google? Hellre 0 konkurrens än 67k sidor, för samma ord.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 17:33 #15
Kristofers avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

För att återgå till ämnet, reggade gyckel . se idag. Ett välbekant begrepp för samtliga studenter i sverige så målgruppen känns hyffsat stor. Får se vad man orkar göra av det bara
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 18:49 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Feb 27 2007, 14:36

Bland dessa attribut för en webbplats skall även domännamnets likhet med content räknas in. Så vad jag kunnat utläsa är att om en domän som heter exempelvis [semesterresa .tld] också handlar om semesterresor så väger den tyngre trustrankmässigt än en domän som heter [traveltobosnia .tld] - även om innehållet är exakt detsamma.
Det här är ingen kritik mot vad du skrev, men jag hoppas verkligen att du har fel. Jag tycker redan nu att det är besvärande när den här typen av sidor dyker upp i serpsen:
sökord24.tld
sök-ord.tld
soekord.tld
sökord4u.tld
billiga-sökord.tld
prisvärda-sökord.tld
osv, osv
.
En annan effekt av en sådan ändring i Googles algoritmer skulle innebära att vi får flera träffar på förstasidan i stil med:
sökord.nu
sökord.se
sökord.com
sökord.us

Jag tror att det vore kontraproduktivt av Google att göra på det här viset. Letar jag efter t ex en raketverkstad, så vill jag inte hitta någon seo-optimerad sida som heter raketverkstad.se, med en massa adwordslänkar. Jag föredrar att hitta zerop.se som är namnet på företaget som reparerar trasiga raketer (namnet är figurerat). Jag tycker domännamn som innehåller själva sökordet ofta brukar vara rena seo-projekt som gränsar till spam. Jag äger själv domännamn som innehåller mina viktiga sökord, så jag klagar inte på folk som gör det. Jag menar bara att det vore trist om Google verkligen skulle börja lägga större vikt vid domännamnet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 22:34 #17
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Kristofer@Feb 28 2007, 17:33
För att återgå till ämnet, reggade gyckel . se idag. Ett välbekant begrepp för samtliga studenter i sverige så målgruppen känns hyffsat stor. Får se vad man orkar göra av det bara
Vad är en gyckel?

Min senaste superdomän är trafikinspektionen (.se) som enligt en aktuell utredning föreslås bli namnet på en ny myndighet som ska inspektera väg-, tåg-, flyg- och båttrafik. Attans då att sajten idag är ett kommande projekt för I/O-inspektion av internettrafik
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 22:38 #18
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Nu när 1337pm gjort en bottennotering i hur låg nivå vi kunde nå här på wn kan vi väl stänga tråden? Tack på förhand.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 22:41 #19
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by grazzy@Feb 28 2007, 22:38
Nu när 1337pm gjort en bottennotering i hur låg nivå vi kunde nå här på wn kan vi väl stänga tråden? Tack på förhand.
Vad mumlar du om?
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-28, 22:47 #20

Första posten är väl mummel om nåt. Utan att ens säga vad det är för domäner så har den ju 0 berättigande. Jag kan också posta saker om hur bra / dåligt det har gått för mig i veckan. Men det var därför gud uppfann bloggar.

Angående lågvattenmärke, så ja, namenappa statliga instutioners namn är lågt. Lägre än glocalnet. Eller telias kundtjänst. För det är det lägsta.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017