Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dela dokument över internet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-26, 11:19 #11
orreborres avatar
orreborre orreborre är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
orreborre orreborre är inte uppkopplad
Flitig postare
orreborres avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by Hofvet@Feb 24 2007, 01:52
Man måste dock ha gmail för att komma åt googledocs, pma mig om du inte har det så skickar jag en invite, gäller alla!
Tack och lov stämmer inte det, man kan registrera sig med vilken mailadress man vill för att använda Google Docs. Jag jobbar och delar massor av dokument med personer som är registrerade med hotmail-adresser, högskoleadresser m.fl.
orreborre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 13:06 #12
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by b_andersson@Feb 23 2007, 18:01
Jag sitter med ett projekt där vi är 8 personer som sitter utspridda på olika platser i sverige och i utlandet och skulle behöva någon bra lösning där vi kan enkelt komma åt varandras dokument (excel / word).

I dagsläget så skickas dokument fram och tillbaks via email, vilket inte är någon hållbar lösning varken säkerhetsmässigt eller särskilt smidigt.

En tanke har vart att sätta upp en FTP och använda den, men skulle hellre vilja ha någon smidigare lösning. Det är lätt annars att någon missar att skicka upp en fil osv, flera av personerna som är involverade i detta är rätt "datorovana", så någon typ av automatiserad delning vore perfekt.

Någon som har tips på en smart lösning på hur man löser detta smidigast (WebDAV kanske)?

//Björn
har du testat hamachi ?

hade juh vart ett smidigt sätt att koppla ihop alla era datorer till ett "lokalt" nätverk
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017