Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Paypal "Notification of Limited Account Access"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-16, 10:24 #1
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Medlem

Har fått detta till båda mina paypal konton:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear ,

As part of our security measures, we regularly screen activity in the PayPal system. During a recent screening, we noticed an issue regarding your account.

Case ID Number:

For your protection, we have limited access to your account until additional security measures can be completed. We apologize for any inconvenience this may cause.

To review your account and some or all of the information that PayPal used to make its decision to limit your account access, please visit the Resolution Center. If, after reviewing your account information, you seek further clarification regarding your account access, please contact PayPal by visiting the Help Center and clicking "Contact Us".

We thank you for your prompt attention to this matter. Please understand that this is a security measure intended to help protect you and your account. We apologize for any inconvenience.

Sincerely,
PayPal Account Review Department

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det verkar som om alla jag frågar har fått detta!
Något som gått fel hos paypal så att det har skickats till alla användare?
Jekligt irriterande iaf att behöva !FAXA! in dokument till dom för att bevisa att det är ett korekt konto.
Och faxa! Har inte använt en fax på 10 år. Vad är det här för stenålders grejer?!
MSI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-02-16, 10:38 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Spam kanske?
Har fått sådana mail till mailadresser som inte har paypal..
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-02-16, 11:08 #3
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Flitig postare

Det där är ganska säkert ett försök att komma åt dina inloggningsuppgifter. PayPal skriver alltid ut mottagarens namn - inte bara "dear". Det finns säkert nån länk i mailet som de vill att du ska klicka på. Om du kollar vart den verkligen leder så är det säkert inte till PayPal.

Är du osäker på om ett mail är legitimt kan du alltid logga in hos PayPal (skriv in adressen direkt i browsern - använd inte en länk i ett mail) och kolla. Är det något problem får du rätt säkert besked om det där i så fall.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-02-16, 12:40 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Helena@Feb 16 2007, 12:08
Det där är ganska säkert ett försök att komma åt dina inloggningsuppgifter. PayPal skriver alltid ut mottagarens namn - inte bara "dear". Det finns säkert nån länk i mailet som de vill att du ska klicka på. Om du kollar vart den verkligen leder så är det säkert inte till PayPal.

Är du osäker på om ett mail är legitimt kan du alltid logga in hos PayPal (skriv in adressen direkt i browsern - använd inte en länk i ett mail) och kolla. Är det något problem får du rätt säkert besked om det där i så fall.
Mina konton ÄR "spärrade" så det är paypal som har skickat ut det, och det står "Dear mitt namn" men jag vill inte skylta med namnet (kanske skulle ersatt med x...).
När jag loggar in vill dom att jag ska skicka en utility bill med fax som jag skrev innan.
Har frågat ett gäng som har paypal och samtliga har fått sina konton "spärrade".
Tänkte bara kolla om detta gällde alla andra på wn med paypal också.
Gammal 2007-02-16, 13:12 #5
Bladets avatar
Bladet Bladet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Bladet Bladet är inte uppkopplad
Flitig postare
Bladets avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag har faxat en utility bill till dem för några år sen, jag tog nån elräkning bara. Fick skramla fram mitt uråldriga modem för att faxa. Tror de kör med fax eftersom det är ganska krångligt att fejka vem det kommer ifrån då.
Bladet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-02-16, 15:20 #6
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by MSI@Feb 16 2007, 13:40

Mina konton ÄR spärrade så det är paypal som har skickat ut det, och det står Dear mitt namn men jag vill inte skylta med namnet (kanske skulle ersatt med x...).
När jag loggar in vill dom att jag ska skicka en utility bill med fax som jag skrev innan.
Har frågat ett gäng som har paypal och samtliga har fått sina konton spärrade.
Aha, ursäkta! Eftersom du sa att många hade fått ett sånt mail och mitt konto funkar fint tog jag för givet att det var nåt skumt. Jag fick nämligen ett nästan exakt likadant mail i förrgår och det var inte från PayPal, så jag trodde det var samma du hade fått.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-02-16, 18:48 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Helena
Citat:
Ursprungligen postat av MSI
Mina konton ÄR spärrade så det är paypal som har skickat ut det, och det står Dear mitt namn men jag vill inte skylta med namnet (kanske skulle ersatt med x...).
Har frågat ett gäng som har paypal och samtliga har fått sina konton spärrade.

Aha, ursäkta! Eftersom du sa att många hade fått ett sånt mail och mitt konto funkar fint tog jag för givet att det var nåt skumt. Jag fick nämligen ett nästan exakt likadant mail i förrgår och det var inte från PayPal, så jag trodde det var samma du hade fått.
Tyvärr var det ju inte så, det hade gett mig mindre jobb...
Tror jag också fått fake mail från någon som utgett sig för att vara från paypal nu när jag tänker efter, just nu får jag mest bara spam från diverse banker jag tydligen har konton hos utan att veta det
Gammal 2007-02-17, 00:59 #8
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
du har passerat 6000€ i omsättning och måste verifiera din identitet. Det är EUs pengatvättregler som tvingar Paypal till detta. Det de vill är att du faxar en kopia på foto-ID och en räkning av nått slag för att bekräfta adress... (som om man inte skulle kunn skriva en egen räkning) Logga in på ditt konto och kolla under "Resolution center" så borde det stå exakt vad du behöver göra.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-02-17, 11:53 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Thor@Feb 17 2007, 01:59
du har passerat 6000€ i omsättning och måste verifiera din identitet. Det är EUs pengatvättregler som tvingar Paypal till detta. Det de vill är att du faxar en kopia på foto-ID och en räkning av nått slag för att bekräfta adress... (som om man inte skulle kunn skriva en egen räkning) Logga in på ditt konto och kolla under "Resolution center" så borde det stå exakt vad du behöver göra.
Nope, jag kan möjligtvis ha passerat SEK 10 000. Jag använder i princip aldrig mitt paypal konto, men det kan vara bra att ha. Därför är det ju desto mer irriterande att behöva lägga ner tid på skiten.
Gammal 2007-02-17, 15:14 #10
misterbister misterbister är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
misterbister misterbister är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Paypals frågor är ganska slumpmässiga och baserade på standardfraser och snabbtangenter. Vänta dig inte någon logik eller personlig service. Jag har bara några synpunkter utöver vad jag postat tidigare i detta ämne:

Ett, formella fel - Paypal tillåter i princip bara ett konto. Du nämner dina "båda" konton. Kolla reglerna. Kanske är det inte krångligare än så; men räkna med flera månader innan du har ett fungerande paypal konto igen, om någonsin.

Två, Jag hade personligen tänkt mig för innan jag faxar kopior på mina ID-handlingar till någon som har alla mina adress- och övriga bankkontouppgifter. Även om denna någon verkligen är "Paypal"

Tre, det vore intressant om någon här känner eller har hört talas om någon som verkligen fått tillbaka sitt konto efter att ha skickat in de papper Paypal frågat om efter ett "recent activities" meddelande?

Fyra - det är inte så krångligt att ge upp det gamla kontot och bara öppna ett nytt, men alla dina gamla email addresser, domäner, bankkonto och visa kort nummer som du någonsin anmält eller använt hos Paypal är i så fall körda. Kanske är det därför man i princip inte bryr sig om att ha någon kundservice?
misterbister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017