Citat:
Originally posted by misterbister@Feb 17 2007, 16:14
Paypals frågor är ganska slumpmässiga och baserade på standardfraser och snabbtangenter. Vänta dig inte någon logik eller personlig service. Jag har bara några synpunkter utöver vad jag postat tidigare i detta ämne:
Ett, formella fel - Paypal tillåter i princip bara ett konto. Du nämner dina "båda" konton. Kolla reglerna. Kanske är det inte krångligare än så; men räkna med flera månader innan du har ett fungerande paypal konto igen, om någonsin.
Två, Jag hade personligen tänkt mig för innan jag faxar kopior på mina ID-handlingar till någon som har alla mina adress- och övriga bankkontouppgifter. Även om denna någon verkligen är "Paypal"
Tre, det vore intressant om någon här känner eller har hört talas om någon som verkligen fått tillbaka sitt konto efter att ha skickat in de papper Paypal frågat om efter ett "recent activities" meddelande?
Fyra - det är inte så krångligt att ge upp det gamla kontot och bara öppna ett nytt, men alla dina gamla email addresser, domäner, bankkonto och visa kort nummer som du någonsin anmält eller använt hos Paypal är i så fall körda. Kanske är det därför man i princip inte bryr sig om att ha någon kundservice?
|
1. Jag har ett personligt konto och sen öppnade jag ett som jag tänkte ha till firman. Tror inte att jag sett någonstans att man inte får ha två, men jag kan ha missat något?
2. Det är ju inte några direkta ID handlingar dom frågar efter, tänkte skicka en kopia på min telefonräkning. Den kastar jag ändå i soporna direkt efter att den är betald så jag oroar mig inte för vad dom skulle kunna använda de uppgifterna till.
3. Det märker jag, varför skulle dom inte öppna det igen?
4. Detta besvara väll nästan sig själv. Jag har bara ett visakort. Jag har några olika bankkonton men i samma bank och i samma namn så det bör ju vara kört.