Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kvitto, garantier m.m. lägsta-bud

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-02, 10:20 #1
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Hur löser man garantier när en kund har vunnit en produkt?
Helst vill man ju skicka med originalkvittot till kunden så att de får gå direkt till butiken med varan.
Men då saknas kvittot till min bokföring.

Kort och gott, hur löser ni ALLT med lägsta-bud-auktioner!?!
mvh
Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-02, 10:37 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Är inte avtalet mellan dig och kund, inte din leverantör och kund?

Dvs, kunden går till dig och du får gå till leverantören?
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-02, 10:47 #3
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Det är just det jag vill komma ifrån.

Jag kan inte tänka mig att större lägsta-bud-sajter är garantiansvariga för 100-tals XBOX, laptops m.m.

EDIT: Eller om kylskåpet i lägenheten nere i Thailand går sönder.....

Från Bidme:
Bidme.se är inte återförsäljare av några produkter som auktioneras på Bidme.se.
Bidme.se ansvarar därför inte för reklamationer, garanti, eller support av någon produkt som auktioneras på Bidme.se. Sådana ärenden hanteras av respektive återförsäljare.

Frågan är om den texten räcker.


/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-02, 11:56 #4
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by THL@Feb 2 2007, 11:47
Det är just det jag vill komma ifrån.
Jag kan inte tänka mig att större lägsta-bud-sajter är garantiansvariga för 100-tals XBOX, laptops m.m.
EDIT: Eller om kylskåpet i lägenheten nere i Thailand går sönder.....
Från Bidme:
Bidme.se är inte återförsäljare av några produkter som auktioneras på Bidme.se.
Bidme.se ansvarar därför inte för reklamationer, garanti, eller support av någon produkt som auktioneras på Bidme.se. Sådana ärenden hanteras av respektive återförsäljare.
Frågan är om den texten räcker.

/Thomas THL

Då det köper produkten från dig är det du som är säljaren och bär ansvaret.. Enligt konsumentköplagen.
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-02, 13:09 #5
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Det är tyvärr väldigt vanligt att butiker och webhotell på internet får för sig att de kan avtala bort det mesta.

Vad gäller lägsta bud sidorna så ligger de väldigt mycket i gränsfallet för vad som är tillåtet redan innan. Att de inte har 100 koll på lagstiftning är kanske inte helt förvånande, då hade de inte startat den verksamheten de gjort.
Amos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-02, 22:11 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by THL@Feb 2 2007, 11:47
Det är just det jag vill komma ifrån.

Jag kan inte tänka mig att större lägsta-bud-sajter är garantiansvariga för 100-tals XBOX, laptops m.m.

EDIT: Eller om kylskåpet i lägenheten nere i Thailand går sönder.....

Från Bidme:
Bidme.se är inte återförsäljare av några produkter som auktioneras på Bidme.se.
Bidme.se ansvarar därför inte för reklamationer, garanti, eller support av någon produkt som auktioneras på Bidme.se. Sådana ärenden hanteras av respektive återförsäljare.

Frågan är om den texten räcker.


/Thomas THL
Produktansvaret kan inte avtalas bort, detta för att skydda köparen. Om ditt företag går i butten eller läggs ned (likvideras) så övergår ansvaret till din leverantör.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017