FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle råda dig att göra en ordentlig konkurens analysav allt ifrån hemsidors uppbyggnad till omsättning.
Tänk på att du måste göra något bättre än konkurenterna om du ska lyckas! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack!
![]() Jag har tillgång till en duktig php-programmerare samt en überskillad designer (på helgerna), så på den punkten (webbsidan) är jag inte speciellt orolig. Även om svensk e-handel överlag ofta är relativt välbyggd så finns det ändå många mindre företag som har ytterst tveksam design och layout på sina sajter. Jag ska dyka in i myllret av open source applikationer, finns hur mycket som helst och med lite tur borde man kunna binda ihop lite moduler till nån form av fungerade system. Alternativet är att kontakta någon ny it-byrå som vill tjäna snabba stål men som ändå kan leverera en schysst lösning... "oavsett hur mycket pengar du tjänar så ska skatteverket ha det mesta" - heh...där rök min motivering ![]() Precis läst postens prislistor. Damn vad det kostar? Gratis frakt är nog out of the question, men jag begriper inte hur vissa e-handlare gör? Kan det inte vara så att de största har nån form av "skicka hur mycket som helst under säg 1 år och betala en stor fast kostnad/år"? Vart får man tag på OCR-scanner och programvara? ANtar att produkterna man tar emot kan fås med OCR eller liknande..vore väldigt smidigt för lagerstatusen. Några bra webbsidor man kan läsa mer om företagande specifikt e-handel om?!??! Tackelitack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1) Du bör kunna språk och se upp så du inte bli lurad. Försök och inte vara naiv, i Asien är du en rik vitaffärman, som man kan lura på pengar.
2) Allting går väl. Men skatteverket är inte lätt att få rätt i emot, kan vara en fördel att köra så mycket korrekt som möjligt. Sedan skall du med årsredovisning i hong kong, kanske inte det lättaste att kunna Kinas lagar och regler. Skatten minimemera man genom att låta privata utgifter bli en del av firmans utgifter. 3) Ingenting är gratis, man måste räkna på det. 4) OsCommerce + SPCS är väl en bra lösning. OsCommerce kostar ingenting. SPCS kostar ca 1000:- i sin billigaste version. 5) Google, blocket. Det finns massor med skit att köpa på marknadsföreningsidan, det cirkulera många skojare i vassen som vill lura dej på pengar. 6) Börja i liten skala.Försök och hitta en nisch, där du kan bli stor på och duktig. Se till att håll järn koll på bokförningen. Det kostar massor med pengar att reda upp dålig bokförning. Även om Sverige har allders för höga skatter och massor av pengarna försvinner till massa nonsen ( Som partistöd åt Sverigedemokrater. Dom kommer få 45 miljoner kronor i partistöd fram till 2010. Hur många cancer sjukabarn kan man rädda för 45 miljoner? ) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|