FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej. Jag har nu försökt att hitta information om dett, men eftersom jag inte riktigt vet vad dt jag söker efter har det varit svårt att hitta rätt information.
Så här är det; jag vill att en besökare ska kunna ändra bakgrundsbild om han/hon så önksar på min hemsida. Men resten av innehållet ska vara oförändrigt. Så hur gör jag det? Just nu är min sajt byggd i xhtml och css. (ett sätt är at göra en helt ny sajt - jag har gott om utrymme på mitt webbhotell) Mvh Jenny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar -nu vet jag vad jag ska leta på
![]() Ok java vill jag inte ha, eftersom resten av min sajt är uppbyggd runt användarvänlighet och "none script" regler - lång historia. Har kolar runt lite nu på php koder, men jag måste inse att jag är totalt stendum på detta, får det inte att fungera. ![]() Länk till sidan i fråga (psss html koden har inte blivit "uppstädad" än. P.s2 när jag testade göra css byte i php, så byte jag fil ändelse från html till php, allt enligt instructioner. http://jecnordin.com/grundmall.html jag misstänker att dom fixerade elementen är det som ställer till det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Du måste byta filändelse, det ska inte vara .html utan .php! Jag förmodar att ditt webbhotell stöder PHP?
Pga. sidan skickades som .html kunde jag se din kod - och den verkar rätt. Betänk dock att ska du ha interna länkar på sidan så kommer vid klick sidan att gå tillbaks till ursprunglig layout - föreslår att du sätter användarens valda layout via en cookie eller en session. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar - men jag hade redan testat att döpa sidan till php, och mitt webbhotell stöder php. - den sidan som då tittatde på, var mest bara för att visa dom olika elementen på sidan.
Hursom helst har jag hittat ett annat sätt - som funkar? Men jag har problem med cookisearna. Dock letar jag vidare på nätet , det är bara sååå frustrerande att låta 3-4 dagar gå till något så enkelt som att byta bakgrund... ![]() http://www.jecnordin.com/english/enggrundmall.php Jag har iallafall hittat något som verkar funka - men jag får inte till detta med cookies Här en php koden; <link rel="stylesheet" type="text/css" href=" <? switch($_GET['style']){ case "stil1": echo "styleeng.css"; break; case "stil2": echo "styleeng2.css"; break; default: echo "styleeng.css"; } ?> " /> Mvh Jenny |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|