FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill göra ett mobilt interface där användaren skall kunna ladda upp bilder/filer från sin mobiltelefon direkt till vår server. Där skall det sedan presenteras.
Är detta möjligt? Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Självklart. Jag har gjort ett liknande program fast för en PDA via telefon. Mitt tips är att använda Webservices.
Edit: läste lite för snabbt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur skulle en sådan se ut?
Vill alltså att det hela inte skall kräva nerladdning av något program till telefonen i fråga. Tack Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det du skulle kunna göra är att skapa en waplösning med en web-service där användaren kan ladda upp en fil. Dock vet jag inte riktigt hur filsystemet fungerar i olika mobiltelefoner, men det borde du kunna ta reda på. Om vill undvika programvara i telefonen så är det enda jag kan komma på MMS eller Wap-lösning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vore inte MMS nästan enklare?
P.s. Jag skulle gärna betala litegrann för att skicka mina bilder från mobilen till datorn via MMS, eftersom jag inte har någon annan möjlighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjänsten är internationell så man måste ladda upp via ett mobilt interface. WAP är helt ok.
Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Altså, i alla någorlunda nya mobiler fungerar det ju att surfa med, och då fungerar det fint med en vanlig form med <input type="file">
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|