FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Undrar lite smått om någon har någon koll på vilket "paket" man egentligen ska välja om man vill ha den bästa brandväggen och virusprogrammet...?
Norton Internet Security 2004 (som körs på burken nu) börjar känns lite gammalt och drar trots allt rätt så mycket resurser om jag fattat det rätt? Någon som känner att de har lite tips på bra grejer för detta ändamål? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja, jag är ingen expert men själv kör jag med F-Secure Internet Security 2007. Fungerar bra, inga större problem än i alla fall.
Tidningen PC För Alla har testat följande två: Norton Internet Security 2007 - Betyg: 8/10 F-Secure Internet Security 2007 - Betyg 7/10 Tror dock inte att man ska titta allt för mycket på resultatet då det skiljer väldigt mycket mellan folk vad de tycker om programmen... Sedan finns ju också Panda Internet Security 2007. NOD32 burkar få bra resultat i tester tror jag men då måste du köpa till brandvägg. Lycka till i ditt val! Edit: stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
AVG Free och Windows inbyggda brandvägg.
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan rekommendera CaAntivirus, dessutom har de ett specialerbjudande för Microsoftanvändare, första 12 mån. gratis just nu.
http://home3.ca.com/Microsoft/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har precis nyttjat gratisperioden av McAfee´s säkerhetspaket och är mycket nöjd. Det blir att förnya det i veckan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som virusprogram kan jag rekommendera NOD32. Jag har testat ganska många virusskydd och NOD32 är min självklara favorit, speciellt ur prestandasynpunkt, det kräver nästan ingen som helst CPU eller ramminne.
För brandväggen håller jag med om att windows inbyggda fungerar utmärkt, det behövs faktiskt "inget mer" för en normalanvändare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Även jag kör med NOD32 samt Windows brandvägg.
Har aldrig haft några problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
NOD32 + ZoneAlarm här. NOD32 REkommenderas å det starkaste!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|