FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
MTG köper Playahead för 102 miljoner
Låt höra domen från WN, bra köp? Jag har inte varit inloggad sen sajten hette Hångelguiden, så någon vidare kommentar av mig kan tyvärr inte fås. DN
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra prisnivå tycker jag
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Blir en 216:00 SEK per medlem, låter ganska naturligt. Enligt uppgift vi fick in ville Playahead/Hångelguiden (som säger att de grundades 2002, INTE 1998) ha runt 25-40% mer än så i förhandlingarna.
Lunarstorm fick runt 203:00 per medlem april 2006. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ptja varför inte?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kommer aldrig förstå denna fokusering på antal medlemmar. Borde inte antalet AKTIVA medlemmar vara viktigare, likaså antalet besök?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kommer förmodligen snart lägga ut en sajt till försäljning där någon mer än gärna får bjuda 200/medlem. Säljer redan vid 180 om det blir en snabb affär, så Jomper - håll tyst ett tag
![]() I övrigt är jag alltid facinerad av denna typ av försäljning men ser inte hur man "får tillbaka" pengarna. Men det är ju från min lilla trånga hörna det... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det verkligen medlemmarna de kikar på
och inte så att de bara delar ut det i efterhand, för att kunna jämföra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Pengarna får man tillbaka genom att man kan skapa bredare och framför allt trovärdigare platform för långsiktig strategisk marknadsföring. Konventionell marknadskommunikation har mindre impact än nånsin förut, det enda som verkligen fungerar för att positionera är att bygga upp trovärdighet och relationer med kunderna för att sticka ut och få slagkraft. Detta är ett steg i sådant tänkande. Det är jag helt övertygad om.
Personligen så tycker jag att liknande köp är mycket kloka, det är mycket pengar, men inte så mycket att mtg behöver sova dåligt om natten. Sen exakt hur mkt de vinner på det i reda pengar är mkt svårt att avgöra, men vad marknadsföring anbelangar så finns det inte så mkt bättre alternativ att lägga stålarna på imo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nice price... Jag hade nog också sålt för dom pengarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror mer att de kollar resultatet och omsättningen, medlemmarna finns nog i en kalkyl hur mycket mer dom kan mjölkas för att affären ska bära sig.
Ni som mins Blocket när det såldes för om jag minns det rätt för 180 miljoner sa många att de kommer aldrig att få igen pengarna, värdet på blocket ligger väl runt 1,6 miljarder idag. Edit: fel summa |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|