FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Inget tjänstefel vid tillslag mot Pirate Bay
Det blir ingen förundersökning om tjänstefel mot Rikskriminalpolisen och internationella åklagarkammaren för att de i samband med tillslaget mot fildelningssajten Pirate Bay i maj i fjol beslagtog datorer som inte hade med den misstänkta verksamheten att göra, rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion. Oskyldiga får enligt lagstiftningen tåla att drabbas enligt åklagare Peter Hertting. Huruvida de drabbade ska få ersättning från staten utreds ännu av justitiekanslern.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Så fel...
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Fick hem ett brev för ett par dagar sen, 2 sidor där de skriver en massa dynga.
Sak samma, jag väntar fortfarande på besked om ersättning. Speciellt då de krascha en HD. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man blir så jäkla sur, men inte förvånad att myndigheterna håller varandra om ryggen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är skrattretande faktiskt.
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Future news:
Göteborg innerstad vandaliserat vid toppmöte - McDonalds får helt enkelt skylla sig själva när de placerar sig själva så centralt. Mördare hackar ner psyk-läkare - Dumt av läkaren att arbeta med psyksjuka. Rabiata forumanvändare mailbombar åklagarmyndigheten - Lite smällar får man räkna med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ingen har väl undgått det moraliska med Pirate Bay eller webbhotellet och då är det inte svårt att förstå hur statens aktörer ser på saken..
Det finns mängder av mindre seriösa - och mer seriösa webbhotell. Varför då inleda samarbete med de som befinner sig på den undre halvan av skalan? Indirekt kan detta säkerligen tolkas som att man stöder den övriga verksamheten hos webbhotellet. Ersättningsanspråk kan ställas mot försäkringsbolag och låt sedan dom driva den eventuella processen mot statliga verk... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Äh, kom igen. Skärpning. Nu måste vi snart sätta "fel moral"-klistermärken på människor ute på gatan också - så vi vet att om vi är på samma buss som dem så får vi skylla oss själva om den krockar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
brokep, word!
Storen, var på skalan befinner sig webbhotellet som du enligt din profil driver? Kan vara informativt för potentiella framtida kunder att veta vem de bör och inte bör vända sig till om man ska följa ditt resonemang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har två ställen jag inte tänker göra affärer med på min lista:
PRQ - riskfaktorn är lite för hög för min smak. Perspektiv internet - riskfaktorn är lite för hög för min smak. Om man engagerar sig i sådana här frågor som företag så är det klart att man får anhängare och motståndare. Personligen så gillar jag den mjuka medelvägen där jag slipper polisräder och bojkotter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|