FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alla vet vad moral är och då förstår man bättre varför myndigheter med polis agerar så som dom gör. Sedan påstår jag inte att det är korrekt agerat för den sakens skull.
Man behöver väl inte aktivt visa vad man står för eller vad man är emot, men man behöver heller inte visas i sammanhangen.. Gör man det blir man snabbt kopplad till branscher man kanske inte har med att göra. Vad gäller PB så har jag inga som helst moraliska aspekter att ta hänsyn till, men jag kan förstå att staten agerar på det sätt dom gör. Hur skulle det annars se ut med myndigheter som passivt visar missnöjje utan att göra något konkret? Nepp, detta kan istället vara ett ypperligt tillfälle att ställa frågan på sin spets, och detta genom mer än att diskutera åp forumet.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant resonemang där kring moral. Mig vetligt spelar moral väldigt liten roll när det kommer till att tolka lagtexter men det kanske bara är jag..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Varför riskera att hamna i konflikt när man behöver all sin tid för att växa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Visst kan jag förstå att det finns många företagare och webbhotell som hellre är försiktiga än att riskera att stöta sig med myndigheter eller kunder, men det är snarare feghet än ett tecken på hög moral eller en seriös inställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Man får välja sina strider. Jag har undvikit vissa diskussioner här på WN för att diskussioner om exempelvis politik handlar mer om min personliga uppfattning. Bolaget jag representerar är politiskt neutralt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så innan man väljer webhotell/co-location-plats skall man begära en lista på alla deras kunder eller på alla deras hostade domäner? För att sen kolla igenom listan om det finns några "farliga" domäner. ;-) Nej, det funkar inte...
I mina ögon gjorde åklagaren helt fel som beslagtog oskyldiga företags-servrar. Edit: Visserligen är det inte klart ännu om vi som drabbades får ersättning eller ej... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|