FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi är på jakt efter en annons-säljare, men jag vet inte riktigt vart man skall leta.
Vart kan man annonsera? Vad kostar det? Vart annonserar man effektivas efter duktiga säljare? Min kollega drev ett callcenter förr, och deras annonser på bland annat Platsbanken (Arbetsförmedlingen) kostade mycket men gav i princip ingenting. Dela gärna med er av era egna erfarenheter, tips eller länkar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
A och O är att ge en riktigt schysst lön + provision. Har du detta så får du bra svar från både arbetsförmedlingen som om du skulle lägga ut en tråd här på WN. Enbart provisionsbetalt, osv, osv funkar inte om du vill nå gräddhyllan.. Vad är det försäljning av för något? Produkter? Kallingar? Annonsplatser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Kostnaden jag sökte var rekryteringskostnaden. Vad kostar det att annonsera efter säljare, och vart gör man det effektivast.
50% av annonspriset låter lite väl högt, med tanke på arbetsgivaravgifter blir det ju bara 33% kvar till oss då. Det som skall säljas är annonser. Är det någon annan här som har säljare anställda? Var har ni isåfall för lönemodell? Hur hög fast lön? Vart börjar man? En vanlig modell inom telemarketing är grundlön på 10-15 tusen, men enbart provision de första 2-3 månaderna. Eller en grundlön + provision om provisionen överstiger grundlönen (annars räknas den in i grundlönen). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Det säger sig själv att fasta grundlöner bara behövs när det är b*js som ska säljas av newbies och att en bra säljare inte har problem att ta provision när det gäller bra exponeringsytor. Naturligtvis har säljaren en egen f-skattesedel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Fast dom tillåter inte annonser som endast gäller provision, och min tanke är att börja där. Mest för att jag inte vill betala ut lön till någon som inte producerar bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Ser många annonser på platsbanken: Lön Provision |
||