FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Ni har säkert alla läst om censurangreppen som Perspektiv Bredband har gjort med att blockera (olovligen verkar det dessutom som) allofmp3.com från deras nät / kunder. Just nu håller vi i Piratbyrån på med en kampanj för att få dem att ändra sig och skulle vilja att ni som har sajter skulle hjälpa till att påverka! Just idag är det allofmp3.com, imorgon kanske det är en av våra sajter eller nåt annat som upplevs som obehagligt av en kommersiell lobbygrupp eller maktgalen ledningsgrupp. Därför har vi startat http://piratbyran.org/perspektiv med information om vad censuren innebär och information för dem drabbade. (Sidan är i skrivande stund inte färdig, men jag tror att det är viktigare att komma ut med informationen till er på WN så fort som möjligt än att copywrita färdigt sidan). Vi vill helt enkelt att när folk besöker sidor från Perspektiv Bredbands nät så skickas dem till http://piratbyran.org/perspektiv/blockad.php och får där information om varför och får ta kontakt med sin ISP för att lösa problemet. Vi kommer uppdatera sidan med information löpande om vad som händer i frågan. För tillfället så har vi kontakt med Perspektiv Bredband och har informerat dem om vad vi ska göra och vi har även kontakt med PTS och jurister för att se över vilka lagar som brutits här. Detta är _inte_ en fildelningsfråga - detta är så mycket större, så jag hoppas ni kan se bort ifrån era personliga åsikter angående fildelning och se det stora - vårt internet är på väg att bli som den kinesiska varianten; totalt censurerat och vi kan inte låta det hända! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
(Detta kanske hamnade i fel tråd, ber om ursäkt isåfall)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
SMS.se med 100.000 medlemmar ger stöd åt denna kampanj och har blockerat Perspektiv Bredbands IP-adresser. Blockeringen ligger kvar tills Perspektiv Bredband skärper sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker ni är ute och cyklar. Censur bör inte bemötas med censur.
Citat:
Förlåt mig, men detta är sandlådenivå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
varför går ni till angrepp nu ? större censurangrepp har länge utförts av dom större svenska Isperna ...
men va tycker ni, ska dom plocka bort blockeringen på barnporrsidorna med isåfall? inte för att jag tar ställning i frågan men det är en intressant vinkel om man nu ska ha ett ocensurarat internet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Härligt att se att det finns folk som stödjer ryska maffian! Wohoho!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag skulle väldigt gärna också stödja er i denna kampanj med några av mina sidor. Men...Kan man få er hjälp att förklara lite närmare hur det funkar och var man lägger upp dessa function och anrop? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||