FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Synd att det skall behöva vara så.
Själv grämer jag mig fortfarande att jag torska England.nu efter att ha betalt på loopia. Inte så konstigt att någon var sugen på den iof. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag var ombud och någon skickade ett mail att han vill regga en snapback på google.com (vi säger att den har blivit ledig) så skulle jag själv reggat den och sagt att någon annan redan bokat den. Det finns RIKTIGT värdefulla namn ute som vem som helst kan regga. Ombuden om några lär veta att dessa är värde mer än den kostnaden dem får för att regga dessa åt en. Varför inte själva ta namnen?
Jag bokade 10 snapbacks på en massa namn. konstigt att Loopia fick ett antal. Dem har väl inte ens snapback? Fiffel. namn som jag vill ha den 10 dec ==>> paris.se Du får 500 kr om du reggar den åt mig ![]() Sen om man lyckas få några riktiga bombpremiumnamn kan man undra hur ombuden tänkte? vissa av mina namn är värda 5 nollor ![]() till dem sen. Avslutningsvis så är business ingen välgörenhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inte hos Loopia men däremot hos Webb10 så det kan alltså röra sig om slumpe.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har med råkat ut för det, att någon kund har beställt en domän så har någon annan hunnit registera innan kunden har betalat.
Och det har varit riktig dåliga domäner, alltså domäner utan större värde i grunden. Samt kontroll görs första vägen genom connect till olika TLD whois servrar. Skulle inte förvåna mig om anstälda som driftar dom olika TLD loggar alla sökningar och säljer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
autosvar - jag tycker att du ser problemet med tasting från fel håll
- Jag anser att en ICANN-registrerarer ska ha möjlighet att ångra en beställning och ja, kanske i 5 dagar. Men för att sätta käppar i hjulet för de registrarer som använder add/drop-scheman och sniffar whoisuppslag etc och inte minst Pool.com som erbjuder detta till allmänheten - Ja..det finns ju bara en sak för ICANN/Verisign att göra - låt registrarerna ångra registreringen men låt det kosta en 25-50 cent per domän ! Då skulle tasting dö över en dag ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Möjligheten att häva köpa öppnar bara för abuse, det må ha haft ett syfte när network solutions hade ensamrätt och en domän kostade $120 - men knappast nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
Nej jag VET inte hur mycket pengar som omsätts - vet du ? Men det behövs väl ingen hjärnkirurgi för att gissa sig till att om en domän kostar 18-36 dollar per år att hålla i scheman så blir det fort ointressant med scheman när det blir billagare att registrera "fast" dem under ett år. När då registrarerna även får ett par månader "gratis" i redemptionperiod. Om Registrarer med add/drop-scheman behöver betala 50 cent per 5 dagar = 3 dollar per månad ~ 36 dollar per år. Tar du exempelvis Belgiumdomains/Capitoldomains/Domaindoorman som konstant håller 2,5 miljoner .com-adresser. För detta betalar dom idag ingenting. Men med 50 cent per domän per 5:e dag skulle de behöva betala 1,25 miljoner dollar var 5:e dag eller 90 miljoner dollar om året. En simpel fråga från min naiva syn att se på domäner och ekonomi - Om du hade 2,5 miljoner domäner - skulle du välja att betala 36 dollar istället för 4 dollar per år ? Jag tror inte att mitt exempel räknas som vare sig nybörjare eller amatör.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|