FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad anser ni om de nya allmänna villkoren från nic-se?
Innebär inte exempelvis det följande en viss negativ uppstramning av reglerna? Eller hur tolkar ni detta? Ett domännamn får avregistreras eller överföras till den som begärt tvistlösningsförfarandet om domännamnet är identiskt eller förväxlingsbart med - ett varukännetecken, - ett näringskännetecken, - ett släktnamn, - ett konstnärsnamn (om namnet inte syftar på någon sedan länge avliden) - en titel på annans skyddade litterära eller konstnärliga verk - ett namn som skyddas genom förordning om vissa officiella beteckningar (1976:100) - en geografisk beteckning eller ursprungsbeteckning som skyddas genom Rådets förordning (EG) 510/2006 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Dette er helt klart en negativ oppstramming av reglene. Det er kommet to nye elementer i forhold til de gamle vilkårene:
Citat:
central |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag tolkar det hela:
Varje gång en domän förnyas (1 gång per år) så accepterar man de regler som gäller vid förnyelsetillfället. Det innebär att IIS i princip kan byta regler varje år. Baklänges (retroaktivt) tror jag inte att man kan förändra spelreglerna utan dessa gäller ett år framåt vid varje registrerings/förnyelse-tillfälle. Jag har ärligt talat inte satt mig in i de förändrade villkoren och dess innebörd i detalj. Många av mina .se-domäner så pass värdefulla för mig att jag inte har något annat val än att acceptera IIS förändrade villkor vid förnyelse. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vem äger rätten till Svensson.se ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
OT: Synd att man inte heter Sex eller Poker i efternamn/släktnamn...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|