FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vi hade en diskussion tidigare iår ang. IIS och dess idiotiska system (som hör hemma år 1994).
Så börja du försvara IIS med att de håller på bygga och lansera nytt system som skulle komma i höst. Nå vad händer? November snart december, som jag sa tidigare, det handlar om att läsa mellan raderna och inte tro på allt man får i ett mail. Men tills dess finns ju alltid en del goda nyheter, det går verkligen tjäna pengar på bloggar i Sverige! Jag är glad att denna kille får ta del av mina pengar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det införs vissa ändringar runt årsskiftet. För att närma sig EPP införs owner, admin-c, technical-c och billing-c bland annat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Haha, underbart. Är det inte sånt här man tar i PM?
IIS nya system skulle faktiskt ha lanserats redan i år, men pga IIS oförmåga till att hålla dead-lines *host*DNSSEC*host* så blev det framskjutet till början av nästa år. De har arbetat med sitt nya system väldigt, väldigt länge och det var inte enbart information i ett e-postmeddelande som låg till grund för mitt tidigare uttalande (det var snarare information, med tillhörande tidslinjer osv osv som delgavs på ett tidigare ombudsmöte). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det nya systemet har betatestats ganska länge, jag har erbjudits att testa tidigare men tackat nej. Det var rätt många månader sedan f.ö.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Oförmågan sitter i IIS, inkompetenta personer som bedriver det hela. För övrigt titta på länken, skamligt, 150 tusen kr till ren idioti. IIS måste verkligen bada i pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
IIS gör mkt bra. Tex maxgränsen på 3000 gratis idn-domäner. Ett kraftfullt slag mot alla fish-and-bait-scammare i sverige. De visar verkligen vart skåpet skall stå med den begränsningen. 3000 är dessutom det perfekta talet (enligt mig) då det är precis så många som en normal användare behöver registrera för privat och personligt bruk.
Strålande jobbat och jag hoppas på en uppföljning 2007 med vidareutveckling av det här. Varför inte implementera så att top-3 domän-registrars får möjlighet att som inom .com låna urls för att se om de är "något att ha". Sedan, ytterligare en nationell sida med hårdporr-reklam för alla felaktiga uppslag i root-dnserna vore praktiskt. Det skulle hjälpa de redan nu utsatta porrhandlarna i sverige. Tack för att ni läser och lyssnar på oss svenska webbmasters IIS! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Känner en touch av ironi i Grazzys inlägg :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nic.se bör fungera som ett aktiebolag, för varje domän du äger får du en aktie, dessto fler aktier dessto fler röster.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vet inte om något företag där köp av en produkt innebär att du får en aktie på köpet. Men det du skriver är intressant. Särskilt som det skulle kunna innebära att makten över verksamheten förflyttas, om nu någon känner för att slanta vad det kan gå på. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|