FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nic.se är inte startat på samma sätt och för att Nic.se ska fungera så effektivt som möjligt så bör de som vet och kan hur saker och ting ska fungera styra denna verksamhet. Den enda möjligheten för att det ska fungera är att ombilda det hela till ett AB där rösträtten styrs/fördelas efter antalet domäner. Det är logiskt. Jag lovar, skulle detta förändras på det sätt jag beskriver, skulle Nic.se omförvandlas mer på 6 månader än de gjort de senaste 10 åren totalt. Det kallar jag effektivisering. När någon får 150 tusen kr för att blogga lite börjar man undra... Jag kan nästan lova att denna kille är släkt med någon på IIS. Så det fungerat hittills... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Företagsformen ni är inne på är "ekonomisk förening". Inte Aktiebolag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Beroende på omsättningen kan ek. för. innebära lika lite insyn som idag. AB vore helt klart att föredra och även om IIS idag är en stiftelse är det inget som förhindrar ändring av bolagsformen.
Edit: Insynen är det inget fel på med årsredovisningar online. Felet ligger uppenbarligen i icke-påverkningsbarheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Föreställ er hur mycket pengar Nic betalar inkassobolaget varje år för att skriva ut fakturor och slicka kuvert. Skulle man få tummen ur och fixa elektronisk betalning samt tillämpa förskotsbetalning som resten av domänvärlden så kanske de pengarna skulle kunna användas till bättre saker. Eller inte.
![]() Jag fattar inte hur nic kan få skötas så som det gör. Samtidigt vill jag ge creds till kundtjänst som svarar snabbt på frågor. Reformeringen av vår kära .se är en sak för politikerna. Fixa! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle tro att IIS får betala cirka 20 kr per avi som skickas ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
T.ex. du har ett aktiekapital på 100k. Du kan ha 100 aktier d.v.s. 1 aktie är 1000 kr och 1%. Men om du har 1000 aktier så är det 0.1%.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Administratör
|
Kan säga att kundtjänsten på IIS är idiotisk. De läser ju inte ens mailen, utan skickar ut en färdigskriven template innan de ens förstår problemet.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Funkar ju inte. |
|||
![]() |
![]() |