FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tummen ner för alla som glidit på en räkmacka in i arbetslivet.. Inkörsporten till arbetslivet för en hel del är "telefoniförsäljning". Självklart ska möjligheten för ett nixregister även för ftg finnas. Men glöm inte att dom som ringer oftast är unga oerfarna säljare.. Det kan vara din son/dotter som ringer till oss i framtiden..
För er som vill spärra: http://www.me dia kontakt en.se/ http://www.sel ler blo ck.se/ En rolig länk om telemarketing: wa rpdr ive |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men värst av alla är själva företagen bokom skiten. Jag önskar KK åt dem alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Som företagare så är det en del av arbetet att bli kontaktad av säljare, kan man inte ta det så ska man inte vara företagare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OK, då ska jag inte vara företagare då.
Problemet för min del är att jag har samma hemtele och samma mobil till privat som till företaget. Inte nog med att de ringer kl 2100 varje kväll utan samma företag ringer hur många ggr som hälst. De har ingen som hälst koll. T.ex. ringde Tele2 fyra ggr på en vecka, tre ggr på hemtele och en på mobilen. Det finns för sjutton andra sätt att sälja nått än att spamma en per telefon! EDIT: stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så det ska behöva kosta mig 400 i månaden plus ny mobil för att slippa teleförsäljare.
Dessutom löser det inte problemet. Måste isf dra ur jacket efter 18 varje kväll och stänga av mobilen. Och då kan det hända att man missar andra viktiga samtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du kan göra som jag gjorde i somras t ex... nytt hemnummer som jag satte hemligt, nytt mobilnummer som är hemligt. Fastnätsnummer till mobilen som inte är hemligt och som är mitt företagsnummer. Detta fastnätsnummer kopplar jag till Eurovoice mellan kl 17:00 och 08:00. Sen vet jag inte exakt hur fastnätsnummer fungerar och hur möjligheterna att vidarekoppla det ser ut för andra operatörer, men hos Telenor fungerar det kanon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Att förbjuda telefonförsäljning mellan företag skulle aldrig fungera. Man får istället lägga på luren eller säga nej direkt om det inte låter intressant.
Man kan däremot anmäla sitt företag till en spärrlista. Men det är inte dessa som ex. Telefonspärr, Företagsnix eller Mediakontakten. Dessa tjänster behövs inte enligt ex. en av myndigheterna man anmäler sitt företag till. Många spärrare är även själva oseriösa. Vilka som är det, behöver jag inte hänga ut här...men så är det. Vänd er till SCB och övriga adressleverantörer. Kostnadsfritt lägger de upp ert företag med en spärr. Detta innebär att när ex. ett callcenterföretag eller någon annan som bedriver försäljning skall ringa runt (efter de beställt företagsuppgifter), så ser de att de inte får ringa er. Detta är det enda egentliga seriösa som finns vad gäller spärrlista. De andra "spärrlistorna" ringer ju själva runt och vill spärra de som ringer? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|