Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Extra domän i cPanel och n-server byte i Loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-28, 22:09 #1
ChLa ChLa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Medlem

Hej!

Vet inte om rubriken blev så bra och om det blev rätt forum (kan någon moderator isf flytta tråden?), men i alla fall:

Jag har ett domännamn hos Loopia och använder LoopiaDNS . Jag tänkte koppla en extra domän till mitt webbhotell konto där min kontrollpanel är cPanel.

Mitt problem är nu enligt följande:

När jag försöker ändra namnservrarna hos LoopiaDNS ger den mig ett felmeddelande och som jag förstod av supporten beror det på att jag inte har lagt till domänen hos mitt webbhotell än. Okej tänkte jag, då får jag lägga till den på mitt webbhotell först. Men icke sa nicke! När jag försöker lägga till min domän som "Extra domäner" i cPanel ger den också mig ett felmeddelande och klagar på att domännamnet inte är kopplat till webbhotellets namnservrar! LoopiaDNS och cPanel kräver alltså att den andra ska "ta första steget"!

Visst, både webbhotellet och Loopia erbjuder sig att fixa detta manuellt men jag tycker ändå att det är konstigt, finns det inget bättre sätt att sköta detta med automatik? Är det någon som känner till något knep för att komma runt detta problemet och "lura" cPanel?
Jag har sökt lite på Google men kan inte hitta något, dock så tycker jag mig minnas att jag läst om detta problemet förr men jag kan inte hitta webbsidan.

Tack på förhand.
ChLa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 22:22 #2
Medlem

Medlem

Tack så mycket Kjette!

Då får jag alltså direkt skicka ett mail till mitt webbhotell och påpeka det!
ChLa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017