FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På denna sida http://www.iis.se/omoss/historik.shtml?lang=sv
den som heter Om oss/Historik så presenterar IIS lite om sig själva och historik och lite "intressanta" pdf-dokument. Där står oxå följande: .SE har låtit SIFO göra en undersökning av hur omvärlden uppfattar bl.a. .SE, dess arbete och regelverket för domännamnsregistrering. Men hallå? Vad är resultatet av undersökningen? Det finns inget att ladda ner eller läsa om det! Var resultatet så uselt?!?! Man kan ju undra! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var nog denna undersökning sm IIS visade på ombudsmötet nyligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hum, de har problem till och från, men just kostnaden kan väl ändå, i ärlighetens namn, knappast uppfattas som ett problem? Finns väl knappast någon i detta land som inte har råd med 150 kronor om året, även om det skulle bli fler än en domän man vill ha...
Däremot roade man sig med att få en korrupt databas igår så att vi och en del andra ombud fick beställa nya lösenord för att komma in i ombudssystemen... Det oroar mig.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är inte pengarna utan tanken behöva betala för idioter hos IIS som inte klarar av hantera något. Då känns det mycket bättre betala en tredje del mindre för en com som normalt fungerar alltid.
Är precis som med bilar, betalar man mycket för en bil så vill man ha mer än en bil och den ska fungera. Vill man ha en "bil" som rullar så kan man få det för några tusen. Hos NIC-SE får man knappt en domän om man ska ha tur att det fungerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fortfarande så får jag inget skickat till mig via deras "engångslösenord".
Kan någon annan av er här prova på sin domän för säkerhets skull. Jag har själv gjort test på två domäner... får inget mail... skulle vara tacksam om någon annan kan dubbelkolla... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fungerade för mig sen också. Tack för hjälpen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|