FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Funderar lite på vad man kan tjäna på att bygga små webbsidor enligt metod nedan.
1. Regga domän 2. Hitta template 3. Artiklar från goarticles och lite bilder. Bygg 4-5 sidor. 4. Skicka in till webbkataloger. 5. Efter några månader sälj webbsida. Största jobbet här tror jag är att skicka in till webbkataloger. Köparen får en färdigindexerad sida och eftersom den är det och har några månader på nacken så blir ändringar av webbsidan, applicerad av den nya ägaren, mycket snabbare uppdaterad på google. Allt detta jobb måste väl ha ett värde. Men jag vet inte vad för värde och hur marknaden ser ut för detta. Någon som kan belysa detta mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tror absolut att det finns marknad för denna typ av koncept. Lite varstans ser man ju unga människor som vill pröva lyckan på nätet, men inte riktigt vet inom vad.
Perfekt för dessa personer att köpa sig ett färdigt kit för att sedan utveckla. Har du tid att driva eventuella e-butiker om än i låg omfattning? Här har du potential om du då kan signa färdiga avtal med importörer, grossister eller ÅF.. Förutsatt att "dropshipping" tillämpas. Kul! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
om du kollar på en massa engelska webbforums så säljer ju dom sånna på löpande band.
finns ju hur mycket som helst för mellan ~10-50$ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag bestämde mig ganska nyligen för att jobba lite mer enligt det här konceptet. Har gjort det här ett par gånger förut, och det fungerar mycket bra med tanke på hur lite jobb som egentligen krävs.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte behålla sidorna istället? Säg att du lägger 40 timmar på varje site (det är nog ett minimum för att det skall bli nåt vettigt). Ditt säljpris kommer ju alltid att vara baserat på vad den generear minus risk etc, och då kanske 12 månaders vinst som är rätt standard internationellt på den typen av sidor (eller tom mindre).
Det uppenbara för mig är ju att behålla sidorna. Välj själv lixom: Försäljning År 1: Du producerar 52 sidor som genererar 2 dollar om dagen var. Du säljer dem för 1 års vinst styck. Vinst: 37960 dollar. År 2: Du producerar 52 sidor som genererar 2 dollar om dagen var. Du säljer dem för 1 års vinst styck. Vinst: 37960 dollar. År 3: Du producerar 52 sidor som genererar 2 dollar om dagen var. Du säljer dem för 1 års vinst styck. Vinst: 37960 dollar. Behåll År 1: Du producerar 52 sidor som genererar 2 dollar om dagen var. Vinst: 37960 dollar. År 2: Du producerar 52 sidor som genererar 2 dollar om dagen var. Vinst: 75920 År 3: Du producerar 52 sidor som genererar 2 dollar om dagen var. Vinst: 113880 Visst, nu får du ju ta lite mera risk själv i det nedre exemplet, men för mig skull det inte vara något svårt val (och så har jag inte sålt några websidor än så länge heller). Passiv återkommande inkomst is the shite. Sälja av den är ekonomiskt vansinne. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Intressant
![]() Det här med färdiga artiklar skulle kunna vara ett problem med tanke på att man kan hamna i duplicate content- filteret. Jag trodde först att detta var orsaken till att en webbsida jag konstruerat inte blev indexerad men jag har vid ett senare tillfälle frågat i ett annat forum där de säger att google inte slänger ut en bara för det. Efter lite fundering så kom jag fram till att länkarna från artikeln måste länkat till spamsidor. Detta upptäckte jag av en slump för några dagar sedan när jag följde länkarna från en artikel till en typisk spamsida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta kommer jag snart får mer klarhet i när jag testar detta för första gången. Jag ska lägga in en adsense ovanför varje artikel och undersöka vinsten. Kanske kommer jag fram till samma lösning som dig och behåller sidorna istället. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
andla.. nu är väl inte artikel-siter min nisch riktigt, men alla grejer jag har gjort och trott på genererar idag pengar. Det är förvisso allt från ett par dollar till "mer" men det är absolut inget svårt att tjäna pengar online om du har lite motivation, skills och realitetstänkande. Jag har ett par riktiga bottennapp som inte genererar pengar i förhållande till arbetsinsatsen, men det är ändå alltid lite pengar från dem.
Jag tjänar min brödföda på att knacka kod och släppa tjänster som jag tycker saknas eller att jag kan göra bättre än det som finns, det finns många här på forumet som gör på andra sätt. robertsson är guru på att konvertera ppc -> cpa, qo-naq trollar med knäna (jag har fan ingen aning om vad han tjänar pengar på, det är mystiskt :P), maccke säljer domäner. Mattias knackar html och fixar outsourcing av koden. Det finns folk som tjänar pengar på forum och att sälja ebooks, det är helt främmande för mig, men det funkar ju uppenbarligen för vissa. Du och jag har ju pratat om det här förrut, det slutade med att du gjorde en webbsida om svamp eller vad det var; det var (bananer?) inte riiktigt det jag hade tänkt mig när jag sa att du skall göra det du tycker är kul. Det måste finnas något kommersiellt bakom, jag kan inte ge dig några konkreta ideer men ett exempel på en grej som jag skulle satsa på om jag inte visste att jag alltid kommer vara bättre på att utveckla än på att sälja: http://www.idg.se/2.1085/1.80121 - hans projekt påminner mkt om hur mina projekt ser ut, det börjar som en liten grej man gör för att man ser ett behov och irriterar sig på avsaknaden av en tjänst, sen eftersom man tycker det är kul och man sköter det hyfsast så växer det. Jag har sidor som jag knappt rör som tiodubblat sin avkastning bara genom att jag har behållt dem och "skött" underhållet av dem. Föresten, om du har f-skatt och vill ha betalt för att skriva texter på svenska så har jag kanske lite jobb för dig, se http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo...nt-writers.html (att ta det jobbet går helt stick i stäv med vad jag säger, men behöver man pengar så ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
![]() Tackar för tips om att tjäna pengar på att skriva. Jag tror att detta kommer mer och mer att man söker efter skribenter. Snabba pengar för skribenten och en bra investering för den som efterfrågar. Större webbsajter har börjat vakna upp när det gäller sådant. Själv är jag nyfiken på vad man kan göra med gratis artiklar. T.ex så har vi att google kräver en viss % text som inte är en kopia från en annan webbsajt för att man ska slippa bestraffning. Den procenten kan man skriva själv vilket underlättar byggandet av webbsidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Grazzy:
Om vi spinner vidare på dom där ideerna.. Inom vilka områden skulle man försöka sig på? Är det nischade områden (som iofs kan vara lite kluriga att komma på) eller kastar man en tärning och tar det området som tärningen visar? Förlitar man sig på besökare från sökmotorerna eller vilket sätt är bäst om man bara är ute efter lite snabba adsense pengar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|