FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Om nån hackade WN, undra hur många inlänkar och hur många nya kollegor vi skulle få hit då? humn humn humn ...
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alla som klagade på mitt tidigare påstående:
Ni har missat poängen i det jag sade: Citat:
Om vi säger att det bara fanns 10 hackers i hela världen och att resten var ärliga som lamm skulle ingen orka bry sig om alla säkerhetshål. Dessa 10 skulle kunna leva rövare och hacka precis vad dem ville och förmodligen orsaka stor skada för några få. Jag menar, att någon stänger ner en sida i 15 minuter och skiver "lololo site hacked by me pwnd!!!!" gör ju ingen skillnad, säkerhetsrutinerna kommer säkert ses över och i framtiden blir det nog svårare för folk att ta andras lösen genom att ringa supporten på det här sättet. Istället för era tämligen värdelösa jämförelser kanske man skulle kunna säga någonting i stil med: "det är tur att det förekommer så många mindre allvarliga olyckor på vägarna så att bilarna utvecklas och blir säkrare så att folk numera ofta överlever även allvarligare olyckor". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alla olyckor beror väl på att någon gör någonting mer (se exempel ovan) eller mindre (vanligare förkommande) korkat så, ok.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste ju säga att många är grymt duktiga på det de gör..
Synd bara att det skadar andra.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
denna typ av hacking e lika meningslös som klotter... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst man blir less på hacking som de flesta verkar tycka, men ett tips är att inte göra en så stor nyhet av det hela (framförallt inte här på WN)..
Något hackers troligen till största del är ute efter är uppmärksamheten. Följer nästan samma princip som att börja "respektera någon efter onda handlingar".. Desto mer folk snackar om det inträffade desto mer har hackerna lyckas med det de är ute efter.. :blink: EDIT: Glöm inte att detta är mina personliga åsikter och tankar.. ;D |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lol.. scriptkiddies är inte "grymt duktiga på det de gör". Det finns verktyg för att äga upp folk i brygga. Det enda man behöver kunna är att installera linux och ha ett par polare som kan namnen på programmen.
Kolla tex på metasploit och keshmet om ni är nyfikna.. det är inte jättesvårt att vara "leet hacker idag direkt"... det är fan tragiskt. Jag skulle vilja påstå att de som hackar webbsidor idag är riktiga jävla losers. De som kan något ser till att dölja sig och utnyttjar dina burkar för helt andra syften än defacements. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|