FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Man kan ju lätt säga timmar*timlön = prisset. men då kan man även formulera frågan hur lång tid tar det för någon annan att göra ett community!? Låt säga att vi kan rafsa ihopp ett på ett dygn men då är det inte särskilt optimerat och uppfyller alla höga krav. Jag är även sugen på att få svar från någon som arbetar med liknande projekt ![]() Jupp vi bygger det på en stabil grund som går att modifiera utan problem för andra ändamål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ser det som att ni som företag gör en investering.
Denna investering kanske betalar sig på ett projekt, kanske _måste_ betala sig på ett projekt. Eller såkan den betala sig på flera projekt. Kundens betalningsvilja, intäktsgenerering på projektet och den tid ni måste lägga som ni kunnat lägga på andra projekt (och tjäna pengar där) är det som skall ligga till grund för vad ni offererar kunden. Kan ni via denna kund få fler kunder? Kan vara en faktor som påverkar priset. Kräver kunden äganderätt? Borde också påverka priset. Se till att få ett rimligt TB på ert arbete. Sedan skulle jag försöka sälja jobbet till fler kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla in StarCommunity från NetStar, http://www.netstar.se om du vill ha färdiga moduler. Många tunga referenser också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Först nu inser jag att det rör sig om två månader, fulltid. Skulle vilja säga att det är duktigt saftigt för en community idag. Med det sagt vill jag också tillägga att jag har ingen uppfattning om hur komplext det är tänkt att bli, men måste bli något som inte finns i andra communitys då de flesta jag varit i kontankt med tar bra mycket mindre tid att få upp och det med alla de funktioner och design jag satt som önskemål. Och de är inte så få/små direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vi arbetar mycket för att användargränsnittet skall vara så lätt som möjligt med inställningar och alla funktioner. även admin kommer vara kraftigt förenklat och nyskapande så som jag kan se det. Jag har ofta google som förebild för smarta funktioner och lösningar. Har du använt Google gmail eller Docs & Spreadsheets? När allt händer i realtid utan att ladda om sidan hela tiden tex.. Det är dock jag som är grafikern( och xHTML o CSS) i teamet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() därför startade jag ju denna tråden för att bolla lite olika resonomang och eventuelt kanske få något ganska konkret svar. Kunden kräver inte ägande rätt vad jag vet än sålänge. men det skulle ju höja priset isf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sedan är hennes Communitys hur bra som helst. Ska själv köpa ett Community av henne när jag har råd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() Hennes Communitys funkar säkert bra för många ända mål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
värdet i en community ligger väl snarare i innehållet än i tekniken...
läs mer på http://www.uppkopplat.se/?p=341 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|