Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Internet Explorer 7

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-21, 04:20 #31
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Testade några av dina tips Kaffe. Opera är verkligen bäst. Synd att den inte fått så stor spridning bara. En hel del sidor fungerar inte fullt ut i Opera pga javascript... (t ex blogger, tinyMCE (kanske finns ny version med stöd för Opera iofs? Svar: Det finns det tydligen... får väl uppdatera mina sidor lite...))
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-21, 09:51 #32
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Medlem

Citat:
Originally posted by koala@Oct 21 2006, 04:20
Testade några av dina tips Kaffe. Opera är verkligen bäst. Synd att den inte fått så stor spridning bara. En hel del sidor fungerar inte fullt ut i Opera pga javascript... (t ex blogger, tinyMCE (kanske finns ny version med stöd för Opera iofs? Svar: Det finns det tydligen... får väl uppdatera mina sidor lite...))
Opera 9.02 stödjer WYSIWYG-editorer som tinyMCE.

Som referens så är Opera den webbläsare som stödjer praktisk och specifikationsenlig CSS bäst än så länge, den passerar nämligen ACID2 testet:
http://www.webstandards.org/files/acid2/test.html

Vet inte hur IE7 står sig (betvivlar något finare resultat), men Firefox passerade inte testet.

Hittade i samma veva en liten artikel om att Opera vill utöka sin användbarbas:
http://www.informationweek.com/industries/...cleID=193400746

Lite intressanta ord av Hakon Wium Lie, som jag upplevt som ganska ödmjuk i sina artiklar. Särskilt med tanke på att han är upphovsmakare till en av de bästa webbläsarna i världen

Och för att avsluta, ett (o)partiskt litet test:
http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

Särskilt under Script Speed och Multiple images under speed charts syns lite intressanta grejer

Nej, nog med Opera-reklam. Ville egentligen bara upplysa att IE 7 på intet sätt för något direkt nytt till bordet som de andra inte redan nämnt eller har byggt in alla redan.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-22, 01:35 #33
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by BigDuke@Oct 19 2006, 21:46
Jag tror att IE7 kommer innebära en mycket mer jämn spelmarknad för sökmotorkriget mellan google och ms live search.
När man installerar så är live search default och för att ändra till google är det nästan 10 steg man måste gå igenom. Hade jag hetat EU-kommisionen hade jag tvingat MS att man under installationen får en fråga om vilken sökmotor man vill använda.
De vana användarna ändrar förstås men den stora massan kommer nog inte bry sig bara de hittar det de söker. Om man antar att det oftare är de ovana användarna som klickar på reklam så är det nog dags att börja lägga minst lika mycket tid på att optimera för L S som för google...
Orkar inte läsa alla svar så någon kanske nämnt samma sak.

Men varför skulle Microsoft sätta sina egna produkter i underläge? Google dominerar marknaden för sökmotorer, inte msn. Att kunna välja google under installationen skulle innebära att nästan alla gjorde det. Nej här har EU-kommisionen ingen makt.

Bara jag som vill kunna söka med Msn i Google-toolbar? :lol:
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-22, 15:36 #34
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
För o installera IE7 måste man ju validera sin kopia av Windows =)
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-23, 16:01 #35
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Lite offtopic kanske...

Läste lite i tråden och bestämde mig för att testa opera. Men jag hittar inget verktyg för att ta bort reklamen. Finns detta? En motsvarighet till Adblock och Filterset.G updater för firefox. Utmärkt browser annars.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-23, 20:41 #36
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem

PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar

Citat:
Originally posted by Hofvet@Oct 23 2006, 16:01
Lite offtopic kanske...

Läste lite i tråden och bestämde mig för att testa opera. Men jag hittar inget verktyg för att ta bort reklamen. Finns detta? En motsvarighet till Adblock och Filterset.G updater för firefox. Utmärkt browser annars.
Mer off topic

Man kommer mycket långt med att stänga av Flash och GIF-animationer. Påtryck F12. Reklam går att stå ut med så länge den inte rör sig enligt min mening.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 00:03 #37
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jag har en köpt kopia av w2k som jag trivs med och IE7 går inte att installera, hur bra är det??
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 09:43 #38
f_b f_b är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
f_b f_b är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Det är inte alls bra! Särskilt inte för oss som ska knåpa ihop webbsidor som måste fortsätta tänka på de konstigheter som IE6 har för sig. Alternativt att du installerar Opera eller Firefox som jag tycker är bättre än IE7.
f_b är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 10:54 #39
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Hofvet@Oct 23 2006, 16:01
Lite offtopic kanske...

Finns sedan Opera 9.0. Det heter dock Blockera innehåll och finns i högermenyn och under Verktyg kan du ställa in blockerat innehåll.

Det är det här jag älskar med Opera, man bara fortsätter att upptäcka :P

Man kan, som PgD skriver även stänga av insticksprogram och bilder. Just inaktiveringen av insticksprogram har jag ställt in för, t ex Lunarstorm sedan deras flash-meny blev i det närmaste oläslig och implementerades med en tradig animering av under menyerna. Så länge det erbjuds alternativ så är det en trevlig funktion.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 15:36 #40
koalas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Jag trodde först inte att det gick att blockera reklam i Opera heller. Men smart nog har de kallat funktionen för Content Blocker (mer generellt alltså). På så vis slipper de även uppröra allt för många företag som lever på reklam. Duktigt! Man kan nästan tro att det är f.d. politiker i styrelsen. =)
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017