FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Testade några av dina tips Kaffe. Opera är verkligen bäst.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Som referens så är Opera den webbläsare som stödjer praktisk och specifikationsenlig CSS bäst än så länge, den passerar nämligen ACID2 testet: http://www.webstandards.org/files/acid2/test.html Vet inte hur IE7 står sig (betvivlar något finare resultat), men Firefox passerade inte testet. Hittade i samma veva en liten artikel om att Opera vill utöka sin användbarbas: http://www.informationweek.com/industries/...cleID=193400746 Lite intressanta ord av Hakon Wium Lie, som jag upplevt som ganska ödmjuk i sina artiklar. Särskilt med tanke på att han är upphovsmakare till en av de bästa webbläsarna i världen ![]() Och för att avsluta, ett (o)partiskt litet test: http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html Särskilt under Script Speed och Multiple images under speed charts syns lite intressanta grejer ![]() Nej, nog med Opera-reklam. Ville egentligen bara upplysa att IE 7 på intet sätt för något direkt nytt till bordet som de andra inte redan nämnt eller har byggt in alla redan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men varför skulle Microsoft sätta sina egna produkter i underläge? Google dominerar marknaden för sökmotorer, inte msn. Att kunna välja google under installationen skulle innebära att nästan alla gjorde det. Nej här har EU-kommisionen ingen makt. Bara jag som vill kunna söka med Msn i Google-toolbar? :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För o installera IE7 måste man ju validera sin kopia av Windows =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite offtopic kanske...
Läste lite i tråden och bestämde mig för att testa opera. Men jag hittar inget verktyg för att ta bort reklamen. Finns detta? En motsvarighet till Adblock och Filterset.G updater för firefox. Utmärkt browser annars. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Man kommer mycket långt med att stänga av Flash och GIF-animationer. Påtryck F12. Reklam går att stå ut med så länge den inte rör sig enligt min mening. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en köpt kopia av w2k som jag trivs med och IE7 går inte att installera, hur bra är det??
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inte alls bra! Särskilt inte för oss som ska knåpa ihop webbsidor som måste fortsätta tänka på de konstigheter som IE6 har för sig. Alternativt att du installerar Opera eller Firefox som jag tycker är bättre än IE7.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är det här jag älskar med Opera, man bara fortsätter att upptäcka :P Man kan, som PgD skriver även stänga av insticksprogram och bilder. Just inaktiveringen av insticksprogram har jag ställt in för, t ex Lunarstorm sedan deras flash-meny blev i det närmaste oläslig och implementerades med en tradig animering av under menyerna. Så länge det erbjuds alternativ så är det en trevlig funktion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag trodde först inte att det gick att blockera reklam i Opera heller. Men smart nog har de kallat funktionen för Content Blocker (mer generellt alltså). På så vis slipper de även uppröra allt för många företag som lever på reklam. Duktigt! Man kan nästan tro att det är f.d. politiker i styrelsen. =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|