FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och för de som tänker på det är S en nyttig tangent för att blädda igenom rubriker (h1, h2, h3, etc). Opera är en killer-browser. IE7 är (när det har tillräckligt bra spridning) ett skäl till att slippa utveckla för IE6, den enda webbläsare som _måste_ ha speciallösningar vad gäller CSS och Javascript (för att emulera CSS egenskaper). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Det känns jobbigt att inte IE7 kommer till Windows 2000. Risken är att det dröjer innan alla Win2K maskiner är utbytta.
Sen tycker jag det är ganska jobbigt att man inte kan flytta alla menyrader som man vill men det är kanske mer en vanesak. Hur som helst lär jag nog fortsätta med Firefox och Opera som mina huvudwebbläsare ett tag framöver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar mest använda siffror som snabbtangenter. Det är väl rätt vanligt att man använder t.ex. snabbtangent 1 för startsidan, 9 för kontaktsidan, 0 för tillgänglighet osv...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Shift + Escape växlar till ett "accesskey-läge" och tar dessutom upp en lista på definierade Accesskeys i dokumentet. Nästa! :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Provade IE7 under betastadiet och tilltalades av flera saker när jag uppgraderade igår. Det går att välja om man vill se eller inte se "menu bar". Bra när man vill spara lite utrymme men inte köra i helskärmsläge.
Tabbarna är OK, lite glättiga i sitt utförande och inte helt optimala vid stängning. Kan vara en inställning men i FF sitter det röda krysset uppe i högra hörnet. Med IE stänger jag (precis som i FF) direkt vid själva tabben. Men eftersom IE har en "skapa tabb"-tabb bredvid redan existerande måste jag flytta musen en aning innan varje stängning. Fast å andra sidan får jag den snygga(?) översiktsbilden, med små thumbnails över sidor jag är inne på för tillfället. ClearType kommer jag inte överrens med. Ser inte vad nyttan är men då sitter jag med en CRT-skärm också. När kommer IE7 med Firefox-skin? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||