Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Internet Explorer 7

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-19, 20:18 #11
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Laddade ner det o installerade, det såg ju riktigt bra ut måste jag säga.

Dock så gjorde den något skumt med texten, som blev helt deformerad då jag testade att fylla i ett formulär. Så jag tryckte in IE6 igen, vilket får duga så länge.

Jag kör ju iofs Avant i första hand, men den webbläsaren är ju bara som ett skal på IE-motorn.

Ska bli spännande att se hur Mozillas nya ska se ut, och om folk kanske slutar vandra över till Fx så att säga.
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 21:46 #12
BigDukes avatar
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Medlem
BigDukes avatar

Jag tror att IE7 kommer innebära en mycket mer jämn spelmarknad för sökmotorkriget mellan google och ms live search.
När man installerar så är live search default och för att ändra till google är det nästan 10 steg man måste gå igenom. Hade jag hetat EU-kommisionen hade jag tvingat MS att man under installationen får en fråga om vilken sökmotor man vill använda.
De vana användarna ändrar förstås men den stora massan kommer nog inte bry sig bara de hittar det de söker. Om man antar att det oftare är de ovana användarna som klickar på reklam så är det nog dags att börja lägga minst lika mycket tid på att optimera för L S som för google...
BigDuke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 08:18 #13
omid omid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
omid omid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by BigDuke@Oct 19 2006, 13:46
Jag tror att IE7 kommer innebära en mycket mer jämn spelmarknad för sökmotorkriget mellan google och ms live search.
När man installerar så är live search default och för att ändra till google är det nästan 10 steg man måste gå igenom. Hade jag hetat EU-kommisionen hade jag tvingat MS att man under installationen får en fråga om vilken sökmotor man vill använda.
De vana användarna ändrar förstås men den stora massan kommer nog inte bry sig bara de hittar det de söker. Om man antar att det oftare är de ovana användarna som klickar på reklam så är det nog dags att börja lägga minst lika mycket tid på att optimera för L S som för google...
Har du ens laddat ner IE7? Allt du skrev är helt taget ur luften.

Jag installerade IE7 och precis som tidigare är Google min standardsökmotor. Vill jag byta kan jag väldigt lätt göra det, men som default så har jag Google. Inget ändrades alltså.

Mer fakta, mindre skitsnack, tack!
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 09:06 #14
BigDukes avatar
Medlem

Medlem
BigDukes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av omid
Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Har du ens laddat ner IE7? Allt du skrev är helt taget ur luften.

Jag installerade IE7 och precis som tidigare är Google min standardsökmotor. Vill jag byta kan jag väldigt lätt göra det, men som default så har jag Google. Inget ändrades alltså.

Mer fakta, mindre skitsnack, tack!
Ja jag har laddat ned och installerat, en ren installation av IE7. Har inte ändrat sökmotor i IE6 så det kanske är därför jag fick Live search default???
Men tänk efter, alla nya datorer som säljs kommer alltså ha Live Search som standard eftersom ingen ändrat något.

Jag räknade antal steg/klick man var tvungen att göra för att byta sökmotor. Det var inget som var förinställt för mig i alla fall och jag tvivlar på att det skulle vara det för de flesta. Det är lätt för dig att ändra ja, men jag pratar inte om dig utan om en grupp användare som inte gärna på egen hand går in och ändrar inställningar eftersom de är rädda för att göra fel. Det kommer i alla fall krävas en aktiv handling för att byta sökmotor.
Oläst 2006-10-20, 09:06 #15
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Någonting som här helt suveränt är RSS-läsaren. Tack vare den känns det som om jag inte missar ett enda inlägg i WN. Snabbt och smidigt att välja att visa de senaste skapade trådarna eller de senaste uppdaterade trådarna. Full koll på allt och alla!

Jag förstår inte hur folk förr i tiden klarade sig utan den.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 09:49 #16
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by jonathanfranze@Oct 20 2006, 09:06
Någonting som här helt suveränt är RSS-läsaren. Tack vare den känns det som om jag inte missar ett enda inlägg i WN. Snabbt och smidigt att välja att visa de senaste skapade trådarna eller de senaste uppdaterade trådarna. Full koll på allt och alla!

Jag förstår inte hur folk förr i tiden klarade sig utan den.
Vad jag gillar är att Operas inbyggda mail-klient redan hanterar RSS-kanaler för sig.

IE7 har än så länge inte fört något nytt till webbläsar-bordet för min del. Känns som om IE 7 är en "Hit n' Miss". Inget som kommer få användare att byta webbläsare och inget som direkt kommer hålla kvar de befintliga, snarare avskräcka en del. Nu ser ju Firefox mer ut som IE än vad IE gör. Rent gränssnittsmässigt (förutsatt att de blir informerade lär fler övergå till Firefox).

Och Operas fliksystem känns betydligt mer intuitivt. Med förhandsinställningar så öppnar t ex länkar med target i nytt fönster, och inte i ny flik.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 09:58 #17
BigDukes avatar
Medlem

Medlem
BigDukes avatar

Själv är jag beroende av Operas musgester, borde alla webläsare ha som standard
Oläst 2006-10-20, 10:32 #18
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by omid@Oct 20 2006, 08:18
Samma här. Blev dock förvånad över att Live Search inte ens finns med som en standard search provider om man gör Change Search Defaults. Det måste ju vara en miss av dem.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 10:38 #19
BigDukes avatar
Medlem

Medlem
BigDukes avatar

Jag provade att köra IE7 nu igen på morgonen och den här gången kom det upp en runonce-sida där man kunde välja sökmotor, så visst behöver det inte vara lika krångligt som jag beskrev men default är fortfarande Live search om man inte vill ändra och vill man ändra i efterhand är det lite bökigare som jag beskrev.

Igår kväll när jag installerade kom aldrig den där sidan upp nämligen.
Oläst 2006-10-20, 10:55 #20
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by Kaffe@Oct 20 2006, 09:49
Och Operas fliksystem känns betydligt mer intuitivt. Med förhandsinställningar så öppnar t ex länkar med target i nytt fönster, och inte i ny flik.
Jag skulle använda Opera, om just deras fliksystem varit intuitivt

(smaken är som, ja...)

Även om det måste kännas tungt att släppa en ny mjukvara som vid release är omodern, får man väl säga att IE7 är ett steg framåt i förhållande. Eftersom de allra flesta ff använder det som finns i datorn, dvs IE, kommer det ändå att förenkla för mej som utvecklare. Fast det kunde ju blivit ännu bättre.
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017