FAQ |
Kalender |
![]() |
#141 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Haha, jag noterade faktiskt det efter mitt svar likaså. Orkade dock inte uppdatera inlägget.
Mina tekniska kunskaper inom DNS är rätt så bra. Annars skulle jag nog inte, som enda ombud, kunna vara med i den tekniska referensgruppen för DNS-hanteringen av .se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag reggade jagsäljerminadomäner.se. Ska vi starta budgivningen nu direkt
![]() Skämt isido, är ni intresserade finns det snart ett erbjudande som ni ine kan motstå på jagsäljerminsjäl.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
|
||||
|
JonathanS - Jag skrev det på skämt - inte som brorduktig-inlägg.
..men nu fick du ju briljera lite också ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sådär, då var den 500 000:e .se-domänen registrerad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror å,ä,ö floppar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
|||
|
Citat:
Vill du betala 110kr per domän, utav de domäner du reggat nyligen? osv.. osv.. Men sedan vill man nog behålla underkläder.se osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bland pärlorna jag fick med så har jag följande;
marknadsföringskurs.se (lite för lång kanske) mittbröllop.se klädbutiken.se bröllopsklänning.se annonsbyrån.se bokafestvåning.se boka-festvåning.se hyrafestvåning.se förbränning.se vad tror ni om detta? finns det potentiella domäner här. Funderade på att regga superäckligt.se men la ner projektet då jag kom på att jag säker inte skulle hitta en bra marknad där ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
marknadsforingskurs.se mittbrollop.se kladbutiken.se osv... Jag tror att det kan ta år innan det är tryggt att fullt ut förlita sig på idn-domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
|
||||
|
Citat:
Visst, du kan fixa den så att den kodar on xn--balbla till motsvarande ascii, och du kan skicka email så att DU ser nisse@domän.se men mottagaren kommer alltid att se [email protected]. Och vad värre är, du måste ange reply-to som punycode eller din alternativa domän, för om du skriver nisse@domän.se där kan du utgå från att du inte kommer kunna få några svar. Samma sak gäller ju vid vhosts etc. Jag vet inte hur det är med SSL-cert heller, men misstänker att de också måste gå på punycode-kodningen av namnet.. det finns så sjukt många shortcomings med hela systemet att man blir helt knäsvag.. Bara en sak som detta; vad är det man köper eg? Är det domän.se eller är det xn-domasdfsdf.se man "äger"? Vad händer om systemet för att koda domäner ändras, kommer min domän.se då att överföras till den nya kodningen (som rimligen blir i ascii eller utf8?). Näh ni.. tekniken bakom IDN är skakig at best.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|