FAQ |
Kalender |
![]() |
#161 | |||
|
||||
Nykomling
|
För min del blev det två IDN-domäner:
söknamn.se öljakten.se Trevligt till tag av stiftelsen och Loopia. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
|
|||
Medlem
|
Reggade ett par häromdagen:
träningstips skärmsläckare skäggtrimmer nätverkskort minneskortsläsare klädmärke elleverantör bläckpenna bilmässa billigadomäner billiga-domäner billiga-domännamn bänkpress affärsidé Återstår att se hur mycket man kan göra med dessa framöver... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
|
||||
Medlem
|
Tror inte att processen kommer ta så pass lång tid. Man får tänka på att det inte bara är ÅÄÖ som det handlar om, utan ett stort antal tecken därtill och inte på tal om hur många nationer det gynnar. Visst är det något nytt som med säkerhet kommer ta ett tag att arbeta in men ändå är ett viktigt steg mot något nytt.
Tror även att det större programvaru aktörerna kommer implementera "funktionen" relativt snabbt då de största redan har gjort så eller är på väg att göra det. Tror att kampanjen kommer styrkan processen avsevärt. Det är ju trots allt ett språkstöd och inte ännu en onödig tld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
|
|||
Nykomling
|
Här kommer några extra:
jag-älskar-öl.se jagälskaröl.se ölbloggen.se lite roliga tycker att ha som hobbyverksamhet. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan inte annat än hålla med superstoffe, Det verkar som att flera i forumet tror att Microsoft integrerat IDNstöd i IE7 för att svenska användare ska ha möjlighet att ha mer naturliga webbadresser. Det är ju en vacker tanke men jag misstänker att .se-användarna i sammanhanget är ganska lågt prioriterade.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så förväntas det finnas fler kinesiska sidor än västerländska inom 5 år. För att ge en liten hint om vilka tecken som IE7 nu stödjer förutom "våra" svenska tecken - kika på dessa adresser: http://www.idnwhois.org/ http://www.idnpool.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
|
|||
|
Nu har jag passerat 300-strecket :P (antal IDN-domäner som jag registrerat)
Nu får det nog räcka. Det är mer än jag kan "bearbeta" på ett helt år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
|||
|
Citat:
|