FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag är ute efter ett företag som kan erbjuda hostning på olika C-class IPs eller C-nät som det även kallas på Svenska. Jag skulle behöva konton på runt 30-40 olika C-nät men ett krav är att servrarna ligger i Sverige. Jag har redan detta i USA men vet inte var jag ska söka efter för att hitta detta i Sverige, någon som vet? Får även inte kosta mer än ett par tusen per månad. / Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rensat lite.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Oj, såg inte ens inläggen.
Har du Decibel hört talas om något svenskt företag som erbjuder hostning på flera C-nät? Du har nog koll på den branschen, om inte du hört det så finns det säkert inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack så mycket Kjette. Ska höra med dem senare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det var ca 2 år sedan så det kan ha ändrat sig tills idag. Problemet var då att även stora webbhotell hade typ 1-3 c-klasser totalt. (Tidigare när jag kollade hade exempelvis Loopia 2 st. Men det var ett tag sedan o kan vara inaktuellt) Vi löste problemet genom att bygga ett CMS som hanterade ftp-uppload till multipla konton, sedan hyrde vi in oss överallt hehe ![]() Du kan PM'a om du vill jag har säkert anteckningar nånstanns. Citat:
Läsvärt i ämnet.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag trodde bara ni körde forum Thomas :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Börjar väl bli gammal och orkar inte jobba med branscher där man är så enormt beroende av nånannan. (läs google). Sedan är det ju så att bygger man en bra tjänst så säger det smack så har man inlänkar från 50 c-net och 10 b-net (For Free*) även i Sverige. * Keep you creditcard ready
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, inte så lätt som jag trodde ...
Alternativer är väl att gå ner till 15-20 C-classer och helt enkelt öppna vanliga hostkonton hos 15-20 olika vanliga svenska hostföretag. Blir nog även billigare också men en del administrativt besvär. Kommer titta mer på detta när det blir mer aktuellt. Just nu behöver jag bara typ 2, det är mer under 2007 som jag vill ha fler. Och för de som undrar, ett sådan företag i USA som jag använder finns här under "Virtual 30C". 30 IP på 15 C-classer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
Svara |