FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag tänkte höra mig för om ni kan rekommendera (alternativt varna mig) något/några webbhotell som uppfyller följande krav (har tittat i WN's webbhotell guide men föredrar att bli rekommenderad ett företag av någon "oberoende" person) : - Minst 250 MB utrymme - Minst 5GB trafik - Svenskt webbhotell (administration) med servrar placerade i Europa (OK med USA om pingtiderna är okej) - Någorlunda snabb e-post support, plus om det även finns telefon support - Bra upptid på servrarna (minst 99,5 %) - Webbaserad kontrollpanel och e-post - Bindningstiden helst inte är mer än 6 månader - Erbjuder SSL kryptering - Med en månadskostnad på mellan 30 - 150 kr Hoppas att ni har något bra att rekommendera ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känns som om det passar mer eller mindre de flesta webbhotellen. Oderland och Aleborg är två som brukar rekommenderas här på forumet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Sedan glömde jag skriva en sak: SSL certifikat ( + eget IP) vill jag inte ska kosta så väldigt mycket - exmpelvis tar Aleborg 124 kr /månad för det (lite för mycket)... Vissa webbhotell har månadskostnader på 25 kr för samma sak... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Shellkonto kommer passa dig perfekt. Det förutsätter dock att du inte vill vara på en Windows-maskin, utan en FreeBSD (bättre).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Ska kolla in Shellkonto's tjänster! Glömde skriva att jag också vill ha följande: (jag är en "skriver först - tänker sen") - PHP 4 eller 5 - MySQL 4 eller 5 (och då med ex phpMyAdmin) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Och ja, de har phpMyAdmin också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Den kontrollpanel jag har testat/har tillgång till fungerar dock skit
![]() Får jag fråga vad du ska ha kontrollpanel till? Har aldrig behövt använda det själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om du nöjer dig med ett egengenererat certifikat kan säkert även Aleborg erbjuda det till en lägre kostnad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Tja- exmpelvis att lägga till / ta bort e-post konton, lägga till subdomäner, se hur mycket utrymme coh trafik man utnyttjat, fixa inställningar för cronjobs.... mm.. ![]() Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|