Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bugg i LoopiaDNS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-11, 14:13 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
Ingos avatar

Jag har varit helnöjd med Loopia med allt från priser, support osv men idag när jag skulle prova de domäner jag har reg via Loopia blev jag riktigt förvånad.

Ingen av de domäner som jag reg hos Loopia och där jag valt att peka om de till ett gratis webbhotell (1go.dk) fungerar. Tänkte att det kanske var fel på gratis hotellet för det är ju som man säger, man får vad man betalar för.

Jag går in på Loopias webbplats och eftersom jag har glömt bort mina inloggningsuppgifter väljer jag att klicka på "http://www.loopia.se/loggain/losenord/" och skriver in mitt domännamn och får då följande meddelande:
E-postmeddelande inte utskickat.

"Det angivna domännamnet kunde inte hittas, vänligen gå tillbaka en sida, kontrollera domännamnet och försök igen. Om problemet kvarstår, kontakta då Loopia Support på e-post: [email protected] eller telefon: 021-12 82 22."

Nu svarar man från supportens sida " Anledningen till att du inte fick ditt lösenord utskickad var på grund av att du angav ett domännamn du tidigare tagit bort från ditt LoopiaDNS-konto"

Problemet är dock att jag ALDRIG tagit bort eller ändrat något på deras admin del förrutom vidarbefodringen.

Någon mer som har samma problem?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 17:04 #2
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Det är inte så att domänen du försökte logga in med hade gått ut och därför blivit borttagen?
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 17:31 #3
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar

Reg.datum: May 2004
Vill bara påpeka att loopia har den bästa administrationspanel för domänamn och DNS-hantering av alla (ca 10st) webbhotell som jag prövat på.
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 18:09 #4
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Originally posted by Intet@Oct 11 2006, 17:31
Vill bara påpeka att loopia har den bästa administrationspanel för domänamn och DNS-hantering av alla (ca 10st) webbhotell som jag prövat på.
Vad gäller betalning av reg så är det gjorda på samtliga domännamn så där ligger ej problemet.

Inet, du säger att Loopia har bästa adminsionspanelen men vill inte lista vilka du testat. Problemet är dock att man kan ha en så användarvänlig kontrollpanel som helst men fungerar inte domänkopplingarna som de ska så spelar det överhuvudtaget ingen roll.
Oläst 2006-10-12, 17:00 #5
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Ja då är utredningen klar hos Loopia och de har fått fram att jag INTE har tagit bort domänen hos Loopias dns tjänst utan istället ligger problemet i en bugg i deras systemsom innebar att när jag valde att hoppa av som webbhotellkund hos företaget men ändå ville ha mina domäner parkerade hos de så försvann samtliga dns tjänster för dessa.

Någon förklaring till detta förrutom att det finns en bugg i systemet har de inte att ge och någon form av ersättning (Goodwill) från företagets sida är inte att tänka på.

Han pratade också om att han inte rek kunderna att använda dns tjänster för att de inte är tillförlitliga samtidgt som han tyckte det var ett utmärkt system som man nog borde ta betalt för.

Fick även information av killen (supportansvarig) att VD:n för Loopia ännu ej har utsets, får hoppas att denna iallafall kan ta tag i problemen om de vill behålla nöjda kunder.

Var även jag som upptäckte en bugg i deras faktureringssystem som innebar att fakturorna vad gäller *.se domäner ej kom fast man ville att Loopia skulle sköta just detta.

Ja Loopia buggar loss!
Oläst 2006-10-12, 17:17 #6
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Fick även information av killen (supportansvarig) att VD:n för Loopia ännu ej har utsets,
Är inte Jonathan Sulo VD på Loopi?
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 17:18 #7
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag kan tillägga att samtliga av mina .com-domäner hos Loopia för vilka jag använde DNS-tjänsten "WWW-inställningar"-> "Vidarebefordra" (för att göra header redirect till annan URL) och som till synes var köpt genom deras "Bulkavtal" med Enom (Registrar-namnet var: "Bulkregister, llc.") pekade mot en parkerad sida där det visades reklam.

Detta trots att jag sedan tidigare alltså konfigurerat en vidarebefodran till egna URL:er. Verkar som inställningarna där ändrats till att helt sonika pekade mot en reklamsida där Enom/Loopia tjänade pengar. Kan nämna att hos Loopia såg "Vidarebefodra"-inställningen forfarande korrekt ut (dvs URL:en jag ursprungligen lagt in fanns kvar men fungerade alltså ej).

Skulle vara intressant att höra om någon mer uppmärksammat liknande problem?
Oläst 2006-10-12, 17:29 #8
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
jag är helnöjd med loopia..

"varning för loopia" tycker jag är överdrivet...

tror dom löser dina problem om du ringer dom
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 17:34 #9
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Tjafsa inte med Loopia de äger!
bonsai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 18:18 #10
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Ok, nu får det vara nog med skitsnack.

Webm@ster's problem orsakades mycket riktigt av ett fel i vårt system. Detta fel uppstår i vissa fall vid nedgraderingar av domännamn från webbhotellskonton till LoopiaDNS. Det har tidigare rapporterats om detta fel på WN och vi har en lösning som kommer introduceras inom de närmaste veckorna. Till dess att felet är permanent åtgärdat så har jag instruerat tekniker som verkställer nedgraderingar att manuellt kontrollera att felet inte uppstår (och om det gör det, givetvis åtgärda det omedelbart).

LoopiaDNS är en kostnadsfri tjänst som vi tillhandahåller utan några garantier. Därav avsaknaden av ersättning. Vår avsikt är dock givetvis att denna tjänst ska vara lika väl tillgänglig som våra ordinarie webbhotellstjänst och om något fel ändå uppstår så ska det åtgärdas med omedelbar verkan (vilket var fallet för Webm@ster även om han inte nämnt det i denna tråd).

Någonting som heller inte framgår i denna tråd är den ytterst dåliga ton och fullständigt orimliga krav som Webm@ster använt i sin kommunikation med oss i detta fall. Att skrika om kompensation, kräva omedelbar kontakt med VD, framföra hot och bete sig som Webm@ster har gjort.. Ja, det visar tydligt på ett bristande omdöme.

Under hela denna process har vi agerat skyndsamt och gjort vårt yttersta för att 1) återställa informationen ifråga, 2) informera berörd kund och 3) fastställa orsaken till det fel som uppstått. Alla dessa punkter avklarade vi redan igår och det genom att personal hos oss lade ner flera timmar på detta ärende samt även arbetade övertid. Allt för att Webm@ster skulle bli nöjd.

Jag är förövrigt verksamhetschef på Loopia och ansvarig för vår verksamhet i Sverige samt Serbien. Vår VD heter Eilert Hanoa och han är även VD på Mamut samt Active 24.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017