FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Webm@ster, nu får du ju ge dig.
Att du skriver ett inlægg innan du ens ringt dem berørda, vad sysslar du med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Problem finns hos alla webbhotell - och om man inte är nöjd så får man väl flytta sina domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: stavfel + tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har varit i kontakt med Kalle på Loopia som har hjälpt mig reda ut problemet. Det visade sig att de berörda domänerna var registrerade via Registryn Bulkregister som Loopia alltså använde innan de blev uppköpta av Active 24. I och med att domäner passerar expiry date visas den parkerade sidan, som alltså är Bulkregisters. Anledningen till att domänerna expirat beror på en miss. Jag hade initierat en transfer från Loopia till Godaddy och bett Loopia att låsa upp dessa vilket jag också fick bekräftelse på att de gjort men domänerna har fortfarande inte överförts av någon anledning. Men hursomhelst så löser det sig relativt bra eftersom de inte hamnat i redemption period ännu. Jag för vidare kontakt med Loopia kring detta.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Justerade titeln på tråden till en som mer passar ämnet som berörs. Nu när vi vet att det är en numera känd bugg, som kommer avhjälpas permanent direkt när man funnit bästa metoden.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Hoppas ni har det bra i västerås En kund till mig sa att ni har en bugg om man avbeställer webbhotell samt beställer mysql tjänsten innan perioden för webbhotellet har gått ut. Då buggar ert faktureringsystem ut och man blir krediterad väldigt mycket eftersom mysql tjänsten inte har ett startdatum utan får databasens startdatum som typ är 1970 eller något. Ni kanske har fixat denna bugg redan men annars så rapporterar jag den till er nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vill klargöra lite saker: Efter att jag varit i kontakt med supportansvarige så fixade de inom några timmar tillbaka domänerna som hade fallit bort i systemet och därmed fungerade det korrekt. Dock klargjorde personen att jag inte borde ha lagt domänerna som jag hade gjort, i webbhotellkontot men att det självfallet var en bugg som orsakade detta problemet. Det viktigaste är dock för alla företag och fokusera på kunderna och därmed inte beklaga sig vad gäller tiden det tog att hjälpa mig och det anser även Jonathan. Jag lägger nu det här bakom mig och hoppas att man från Loopias sida rättar till buggar som finns i systemet istället för att kritisera sina kunder med kritik som inte är befogad. Jonathan har bett om ursäkt och självklart godtar jag den och jag ser fallet som avslutat.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns en till mycket irriterande bugg hos Loopia. Jag flyttade för flera månader sedan och har ändrat min adress i deras system 3 gånger. Men varje gång jag reggar domäner så ändra adressen tillbaka till den gamla vilket får till följd att alla mina domäner reggas på en felaktig adress.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|