FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilka (helst billiga) webbhotell erbjuder tillgång till delat SSL-certifikat?
(alltså så att man normalt surfar på gonte.info, men när man går in i den säkra delen kommer på typ https:// webbhotelletsdomän / gonte_info) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du kan ju läsa t.ex. i den här tråden.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
nja, i den tråden har någon nämnt servage, men annars så efterfrågas i den tråden bara möjlighet till eget SSL-cert., just nu frågar jag specifikt om delat SSL-certifikat...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
loopia gör det via dindomän.loopiasecure.com eller något liknande. var ett tag sen jag var kund där så jag mins inte riktigt hur de var men dom har det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
servage och loopia hittills alltså...
Ingen som vet någon mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla som kör Plesk kan erbjuda delat SSL.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
kan göra ja, men vilka gör det i praktiken utan att ta massa avgifter för det?
(sorry att jag bara sitter å terrar forumet med frågor nu, men jag har lite smått druknat bland listorna över olika webbhotell, är på tok för lat för att börja fråga varje webbhotell om delat SSL) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I Plesk ställer man in om man ska tillåta SSL på kundens domän, sedan kan kunden själv hantera cert och om webbplatsen inte har eget IP eller laggt in eget cert blir det delat.
Men normalt kör man ju med egna och brukar inte alltid kosta så mycket mer att få eget IP. Tror det är ovanligt att få fram vilka som erbjuder det utan smidigast är nog att fråga webbhotell du funderar på att välja. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|