Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

ansökan för .eu adress avslagits

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-27, 22:29 #21
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Annars så håller jag med om att EURids bedömningar är så olika från fall till fall.
Vissa fall så har efternam i sverige registreras som förtur och vissa andra har fått avslag.

Hm, jag har inte sett ett enda fall där någon har fått ett domännamn registrerat enbart av anledningen att det är ens efternamn. Jag har i alla diskussioner vi haft med EURid fått veta att svenska efternamn aldrig kan anses vara en tidigare rättighet. Det skulle vara intressant att titta närmare på om du kan visa vilket domännman som blivit registrerat för att man heter så i efternamn och hur det gick till.

Citat:
Originally posted by -lazat@Sep 27 2006, 19:55
Ser även en massa företagsnamn som jag inte fattar hur i hela världen dom har fått igenom..
Vi har haft en hel del ansökningar där företag har registrerat sitt förkortade företagsnamn som varumärke och använt det som underlag till sin ansökan. Det kanske är det som ligger till grund för deras registrerade domännamn?

Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Men det som irriterar mest är alla avslag på grund av missar i ansökningarna. Har flera kunder som glömt signera försättsbladet, inte skickat med regbevis, folk som har fått avslag på varumärken där varumärkesägaren är en privatperson och ansökan av domännamnet har varigt ett handelsbolag / enskild firma där ägarens naamn tydligt har stått.
Jag håller med dig om att det har varit många turer och många komplicerade regler och rutiner. EURid har varit väldigt oförlåtande med ofullständiga dokumentbevis.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:36 #22
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Marcus@Sep 27 2006, 22:24
Skicka gärna domännamnen till mig också så kan jag också försöka registrera dem för egen räkning.
...vad jag menar är alltså att man bör se upp med vem man delar med sig av de icke registrerade domänerna till. Det kan bli en dyrt om fel person/företag köper dem och man måste köpa tillbaka dem. Speciellt om det är företag som själva registrerar större mängder domäner.
Hm, var det menat som en varning till mazada att inte lita på oss på TBA media?
Det finns säkert företag som arbetar på det viset. Jag kan garantera att det är något som vi absolut inte sysslar med. Det vore att skjuta sig själv i foten att börja arbeta på det viset och det är nog inget som skulle gå att göra utan att det märks.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-28, 09:13 #23
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
[QUOTE=jonathanfranze,Sep 27 2006, 22:29]
Citat:
Ursprungligen postat av Det skulle vara intressant att titta närmare på om du kan visa vilket domännman som blivit registrerat för att man heter så i efternamn och hur det gick till.[/QUOTE

tex backman.eu skulle man vilja få veta vad de har angett för förtur på.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-28, 09:23 #24
mazadas avatar
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
mazadas avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Ursprungligen postat av mazada
jonathanfranze, har ni på internet.se någon snapback tjänst för att nappa en .eu domän som går ut på mini-landrush ?
Dagens skämt eller?
Det är typ knappt möjligt att få något som helst bra. Å du vill satsa på att backordra genom en av de största premiumdomänägarna.. som haft landrush som specialitet sedan 90-talet (Iof mest .se domäner, men han har ju försökt knipa rätt många .EU också)
Skitjobbigt... exakt denna känsla kurrar i min mage varje gång jag har en fin domän på G... men den jobbigaste känslan är att det känns som att redan inne på eurid så sitter insidefolk o nappar upp det bästa...
mazada är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017