Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Annars så håller jag med om att EURids bedömningar är så olika från fall till fall.
Vissa fall så har efternam i sverige registreras som förtur och vissa andra har fått avslag.
|
Hm, jag har inte sett ett enda fall där någon har fått ett domännamn registrerat enbart av anledningen att det är ens efternamn. Jag har i alla diskussioner vi haft med EURid fått veta att svenska efternamn aldrig kan anses vara en tidigare rättighet. Det skulle vara intressant att titta närmare på om du kan visa vilket domännman som blivit registrerat för att man heter så i efternamn och hur det gick till.
Citat:
Originally posted by -lazat@Sep 27 2006, 19:55
Ser även en massa företagsnamn som jag inte fattar hur i hela världen dom har fått igenom..
|
Vi har haft en hel del ansökningar där företag har registrerat sitt förkortade företagsnamn som varumärke och använt det som underlag till sin ansökan. Det kanske är det som ligger till grund för deras registrerade domännamn?
Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Men det som irriterar mest är alla avslag på grund av missar i ansökningarna. Har flera kunder som glömt signera försättsbladet, inte skickat med regbevis, folk som har fått avslag på varumärken där varumärkesägaren är en privatperson och ansökan av domännamnet har varigt ett handelsbolag / enskild firma där ägarens naamn tydligt har stått.
|
Jag håller med dig om att det har varit många turer och många komplicerade regler och rutiner. EURid har varit väldigt oförlåtande med ofullständiga dokumentbevis.