Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

ansökan för .eu adress avslagits

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-27, 16:33 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mazada
Citat:
Originally posted by -Marcus@Sep 27 2006, 14:27
Citat:
Originally posted by -AndreasF@Sep 27 2006, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Av ren nyfikenhet, kan du skriva om ni hade skrivit AB eller Aktiebolag i eran ansökan?
Tack för svaret
Jag ska ringa i eftermiddag då supporten inte öppnar förräns kl 13.30 idag. Vi har ett rätt komplicerat firmanamn som inte enbart består av det 4 tecken långa namnet vi vill ha. Kan kanske vara det som ställt till det.
Är rätt säker på att vi skrivit AB och inte Aktiebolag.

Domännamnet måste överrensstämma exakt med företagsnamnet. Inte heller geografisk beskrivning i företagsnamnet förbises (enl Webbsnubbarna i Stockholm AB). Då har de inte rätt till Webbsnubbarna.eu utan istället webbsnubbarnaistockholm.eu.

Men om man har registrerat varumärke på Webbsnubbarna i stockholm, har man rätt till webbsnubbarna.eu då?
Nej, inte om du inte har något kompletterande varumärke. För att ha rätt till webbsnubbarna.eu under sunrise-perioden skulle du behövt ha ett företag som heter "Webbsnubbarna" (ex.vis enskild firma) samt alternativt möjligen "Webbsnubbarna AB".
Oläst 2006-09-27, 17:14 #12
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem

Citat:
Originally posted by mazada@Sep 27 2006, 15:29
Citat:
Någon som vet när dessa domännamn släpps för allmänheten?
Det skulle jag bra gärna oxå vilja veta
Informationen finns på www.whois.eu. När ett domännamn blir avslaget finns det en "ADR-period", en period då man har möjlighet att bestrida EURids beslut som varar i 40 dagar. Om ingen bestridan inkommer blir domännamnet ledig för registreringen på tisdagen efter datumet för "Deadline ADR". Varje tisdag har EURid små mini-landrushs för domännamn som ansökts om under en Sunrise period och som inte blev registrerade.

Edit: När "Deadline ADR" har utgått visas ett datum på whois-sidan när det är möjligt att registrera domännamnet på nytt.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 19:55 #13
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
Nu vet jag inte vart ni har beställt era domännamn men om det är via oss så kommer vi att försöka registrera dem när de släpps fria automatiskt utan kostnad.

Annars så håller jag med om att EURids bedömningar är så olika från fall till fall.
Vissa fall så har efternam i sverige registreras som förtur och vissa andra har fått avslag. Ser även en massa företagsnamn som jag inte fattar hur i hela världen dom har fått igenom.. Men det som irriterar mest är alla avslag på grund av missar i ansökningarna. Har flera kunder som glömt signera försättsbladet, inte skickat med regbevis, folk som har fått avslag på varumärken där varumärkesägaren är en privatperson och ansökan av domännamnet har varigt ett handelsbolag / enskild firma där ägarens naamn tydligt har stått. jaja tur är det att man får de flesta namnen på tisdagarna men det hade varigt bättre om man slapp detta strul och eurid godkände ansökan från första början.

Och varför ska en ADR kosta 1500 EURO????
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 20:14 #14
mazadas avatar
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
mazadas avatar

Reg.datum: May 2005
jonathanfranze, har ni på internet.se någon snapback tjänst för att nappa en .eu domän som går ut på mini-landrush ?
mazada är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 21:26 #15
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by mazada@Sep 27 2006, 20:14
jonathanfranze, har ni på internet.se någon snapback tjänst för att nappa en .eu domän som går ut på mini-landrush ?
Dagens skämt eller?
Det är typ knappt möjligt att få något som helst bra. Å du vill satsa på att backordra genom en av de största premiumdomänägarna.. som haft landrush som specialitet sedan 90-talet (Iof mest .se domäner, men han har ju försökt knipa rätt många .EU också)
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:10 #16
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

jonathanfranze: Tackar så mkt för informationen .
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:12 #17
jochens avatar
jochen jochen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
jochen jochen är inte uppkopplad
Medlem
jochens avatar

Reg.datum: Aug 2006
Hmm, antar att jag är ute o cyklar här men jag har reggat flera .eu adresser på loopia.se. Utan strul. Vad är problemet egentligen? Har inte skickat in några registreringshandlingar mm...
jochen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:17 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by mazada@Sep 27 2006, 20:14
Alla ansökningar som vi har haft under någon Sunrise-period och som har blivit avslagna ansöker vi automatiskt om igen under Land Rush-perioden som följer. PM:a mig så kan jag se vad vi kan göra för ditt domännamn.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:21 #19
Alphas avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Citat:
Originally posted by jochen@Sep 27 2006, 22:12
Hmm, antar att jag är ute o cyklar här men jag har reggat flera .eu adresser på loopia.se. Utan strul. Vad är problemet egentligen? Har inte skickat in några registreringshandlingar mm...
Vi pratar om sunrise perioderna, då företag med namnrättigheter hade förtur att registrera domännamn. I mitt fall avslogs min ansökan eftersom NIC.eu ansåg att jag inte hade tillräckligt med rättigheter för just det domännamnet jag ansökte om innan .eu släpptes fri till allmänheten... ;D

Mer info:
http://www.eurid.eu/en/general/sunrise-land-rush
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:24 #20
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonathanfranze
Citat:
Originally posted by -mazada@Sep 27 2006, 20:14

Alla ansökningar som vi har haft under någon Sunrise-period och som har blivit avslagna ansöker vi automatiskt om igen under Land Rush-perioden som följer. PM:a mig så kan jag se vad vi kan göra för ditt domännamn.
Skicka gärna domännamnen till mig också så kan jag också försöka registrera dem för egen räkning.

...vad jag menar är alltså att man bör se upp med vem man delar med sig av de icke registrerade domänerna till. Det kan bli en dyrt om fel person/företag köper dem och man måste köpa tillbaka dem. Speciellt om det är företag som själva registrerar större mängder domäner.

Citat:
Originally posted by -Maccke@Sep 27 2006, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av mazada
Dagens skämt eller?
Det är typ knappt möjligt att få något som helst bra. Å du vill satsa på att backordra genom en av de största premiumdomänägarna.. som haft landrush som specialitet sedan 90-talet (Iof mest .se domäner, men han har ju försökt knipa rätt många .EU också)
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017