FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Edit: När "Deadline ADR" har utgått visas ett datum på whois-sidan när det är möjligt att registrera domännamnet på nytt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu vet jag inte vart ni har beställt era domännamn men om det är via oss så kommer vi att försöka registrera dem när de släpps fria automatiskt utan kostnad.
Annars så håller jag med om att EURids bedömningar är så olika från fall till fall. Vissa fall så har efternam i sverige registreras som förtur och vissa andra har fått avslag. Ser även en massa företagsnamn som jag inte fattar hur i hela världen dom har fått igenom.. Men det som irriterar mest är alla avslag på grund av missar i ansökningarna. Har flera kunder som glömt signera försättsbladet, inte skickat med regbevis, folk som har fått avslag på varumärken där varumärkesägaren är en privatperson och ansökan av domännamnet har varigt ett handelsbolag / enskild firma där ägarens naamn tydligt har stått. jaja tur är det att man får de flesta namnen på tisdagarna men det hade varigt bättre om man slapp detta strul och eurid godkände ansökan från första början. Och varför ska en ADR kosta 1500 EURO???? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
jonathanfranze, har ni på internet.se någon snapback tjänst för att nappa en .eu domän som går ut på mini-landrush ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Det är typ knappt möjligt att få något som helst bra. Å du vill satsa på att backordra genom en av de största premiumdomänägarna.. som haft landrush som specialitet sedan 90-talet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jonathanfranze: Tackar så mkt för informationen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Hmm, antar att jag är ute o cyklar här men jag har reggat flera .eu adresser på loopia.se. Utan strul. Vad är problemet egentligen? Har inte skickat in några registreringshandlingar mm...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Mer info: http://www.eurid.eu/en/general/sunrise-land-rush |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
...vad jag menar är alltså att man bör se upp med vem man delar med sig av de icke registrerade domänerna till. Det kan bli en dyrt om fel person/företag köper dem och man måste köpa tillbaka dem. Speciellt om det är företag som själva registrerar större mängder domäner. Citat:
![]() |
![]() |
Svara |
|
|