Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webhotell som tar betalt för ompekning.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-24, 11:30 #1
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare

Innan vi hittade loopia reggade vi en del se-domäner med ISPHUSET. De tar dock en hel del betalt för att låta nic göra ompekning. Är det verkligen tillåtet av dem att hålla våra stackars domäner som gisslan ?
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-24, 12:03 #2
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Nej, det är inte tillåtet att vägra godkänna ompekning av se-domäner för att kunden inte betalt (detta gäller både avgifter för ompekning och gamla skulder).

Säg Loopia att be Nic-Se om ompekning och att ISPHuset bekräftar. Om de vägrar så använder du dig av Nic-Se's fullmakt och då kan inte ISPHuset påverka domänompekningen alls.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-24, 12:22 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Tackar för informationen.
Oläst 2004-02-26, 23:59 #4
Peter_Holms avatar
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
Peter_Holms avatar

Reg.datum: Jan 2004
Det är samma sak med FS-data. Dom gisslanhåller domänen och talar inte om i mail att man har möjligheten med fullmakt från nic.se. Ingen information finns på deras webb om detta.

När jag talade med en vänligare kille på fs-data så "avslöjade" han att man kunde använda fullmakt. TACK FÖR DET SÄGER JAG... annars hade dom tagit ut en avgift på 495kr. Helt sjukt.
Peter_Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-28, 12:34 #5
Chatis Chatis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Chatis Chatis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Hej Isak
Jag tror du gjort en missuppfattning där ang din domän och ompekning? Det finns klara rutiner på hur en ompekning skall ske.
Är det som så att du avser att flytta din domän till annan operatör sänder du bara en släppnings begäran till den gamla operatören som bekräftar att du verkligen vill flytta, därefter är det helt upp till din nya operatör att se till att få den omdirigerad om de månar om dej som ny kund. Detta kan jag med 100% säkerhet garantera dig att inte Isp huset tar nåt betalt för. Det ligger defintivt inte i deras policy att kvarhålla domäner, framför allt inte mot betalning.

Men så klart finns många som är lite dryga att svar på den bekräftelse som ny operatör begär in.

Om du där emot tänkt dig en Forwarding av en domän kan det kosta , men det utgår jag ifrån att du ej mena.
Mvh// Chatis
Chatis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-28, 13:14 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Tack för svar. Vi har dock redan gjort detta en gång vid tidigare tillfälle. ISPHuset ville då ha betalt. DET är 100% säkert. Skickade även en förfrågan till nic om detta som meddelande att det inte finns något som hindrar en registrar att ta betalt.

Den här gången såg jag att inga DNS alls hade blivit upsatta vid registreringen så jag chansade och mailade nic direkt som då direkt satte upp de namnservrar jag ville ha.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017