Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Företag på 3 personer eller fler

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-25, 11:02 #1
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag har precis börjat jobba på ett företag som är helt nytt och vi kommer vara 3 personer som kommer sitta på kontoret. VI har än så länge inte bestämt vem som ska göra vad och hur vi ska lägga upp allt arbete osv. Men vår största kommunikation med kunder samt andra företag blir per e-post och vi kommer ju självklart då ha flera olika e-post konton tex. support@ info@ osv.

Men hur gör ni som är flera och vill liksom kontrollera mail osv. Vi kommer antagligen köra Outlook så någon lösning med det vore bra men kom med alla förslag ni kan.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 11:33 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
IMAP är en enkel lösning.
Det finns supporthanteringssystem som kankse är en bättre, men mer komplex lösning.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 11:34 #3
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 222
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 222
alltid bra att skaffa någon typ av mailsystem om du tänker hur ni skall hantera kunders/supportmail?
Enkelt att hantera allt i ett sådant system, kräver dock lite installation på webbhotellet/servern.

så ingen skickar dubbla svar om ni alla får alla mail...
mediadream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 11:35 #4
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jo det vore ju nog bäst med support system, någon som har något bra förslag?
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 12:01 #5
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Gör klart vem som skall göra vad, sprid ut era titlar och skaffa unika epostadresser (fö[email protected]?).

Sedan mailar man till den som berörs.. En generell/default adress likt [email protected] kan användas med redirect till en av er som utses till ansvarig för denna..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 12:27 #6
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Storen: Företaget kommer nog inte fungera på det sättet utan vi kommer antalgigen ha samma arbetsuppgifter ungefär men kom med mer förslag så åpterkommer jag nät vi snackat mera om detta.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 13:45 #7
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
SugarCRM är annars ett gratis CRM-system som är synnerligen kompetent... Finns hos många webhotell som defaultinstallation...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 14:01 #8
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Fixa någon form av tickethantering för de gemensamma adresserna (info@ support@ osv)
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 14:06 #9
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by PRQ@Sep 25 2006, 13:01
Fixa någon form av tickethantering för de gemensamma adresserna (info@ support@ osv)

För att göra detta så fungerar osTicket bra (och kostar gratis).

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 15:41 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Eller, om ni nu kommer att ha precis samma arbetsuppgifter, varför inte samla allt i en enda e-postadress?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017