Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Företag på 3 personer eller fler

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-25, 16:15 #11
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by DeadC@Sep 25 2006, 11:02
VI har än så länge inte bestämt vem som ska göra vad och hur vi ska lägga upp allt arbete osv.
Inte svar på din fråga, men detta ovan är något som ni snarast MÅSTE ta tag i. Ni bör ta fram ett tydligt konktrakt över vem som ansvarar för vad. Det kanske funkar fint utan detta i dag men det är något som väldigt ofta leder till bråk och strul i framtiden.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 18:33 #12
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
webbteknik: jo asso företaget har inte ens "startat" med själva verksamheten som ska bedrivas vi ska närmaste veckorna bygga upp hela företaget och självklart så kommer vi bestäma vad var och en kommer göra.


Jag ska testa det ni tipsat om ovan och kom gärna med fler alternativ
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 20:07 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Hmm, planer är alltid bra men fokusera på vad er företagsidé är och utveckla den. Får ni problem med eventuell anstormning av kunddialoger så går detta att korrigera då.

System i form av tickets, support och e-postlösningar finns färdiga att tillämpa.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 20:59 #14
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 618
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 618
Det företaget jag jobbade på innan använde supporten samma IMAP-konto. Sen hade de egna mappar i kontot. Så när de skulle svara på mail så tog de helt enkelt mail från inboxen och flyttade in dem i sin egna mapp och svarade på dem. De skickade från var sin egen mailaadress och alla mail till deras egna mailadresses sorterades in i deras egna mapp direkt. Om de inte kunde svara på ett mail och visste vem som kunde det flyttade det helt enkelt mailet till den personens mapp. Om någon var borta var det bara att kolla den personens mapp för att svara på de mail som kommit direkt till honom. Fungerade väldigt smidigt eftersom de kunde fortsätta använda sin mailklient vilket de var vana vid så de behövde inte lära sig några nya system.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 22:05 #15
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Ett gemensamt IMAP konto är nog det bästa lösningen av det jag läst ovan med tanke på hur många ni är och vad det kan tänkas få kosta (inkl tiden att sätta upp något system).

Nu vet jag ju inte vad ni tänkt göra, men du ska kanske inte tro/hoppas att det blir så himla mycket fart i inkorgarna till att börja med. Dessutom är ju en bra support (för erat företag) en support som inte behöver arbeta...

Men du frågade hur "vi gör"? Ja hos oss går support-adressen till en grupp av fyra personer (support forwardar till 4 personliga adresser). PÅ motsvarande sätt forwardas all info-mail till ledningsgruppen. Antalket ärenden på dessa adresser är under ett per dag så de som svarar BCC:ar svaret till de andra i gruppen av mottagare så att de ser att de inte behöver bry sig om mailet. Självklart ingen optimal lösning om det började komma fler mail... Då skulle jag nog gå på en IMAP lösning.

Och just ja, skulle det vara något större ärende så lägger vi in det i ett ärendehanteringssystem.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-27, 22:04 #16
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
WizKid: Det du skrev om gemensamt IMAP-konto och varsin mapp och mail är nog det alternativ som värkar vara både lättast och billigast för oss, men jag har beställt lite olika demo på olika andra system så får väl se vad som händer.

Fler förslag/lösningar?
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-28, 01:59 #17
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
Jag skulle själv utan tvekan sätta up ett supportsystem med full tickethantering för email.

* Enkelt kunna följa alla mailkonversationer
* Enkelt få fram alla tidigare konversationer med samma kund
* Enkelt koppla in nya emailadresser, avdelningar, områden
* Enkelt kunna ändra vem/vilka som ska ta hand om olika typer av ärenden
* Enkelt tilldela/vidareberfodra/lämna vidare ärenden till specifika personer
* Löpande spara standardiserade svar på vanliga frågor och samtidigt bygga upp en KnowledgeBuilder/FAQ för att förbättra supporten mot kund samtidigt minska andelen manuella svar som behöver göras.

Skulle rekommendera Kayakos system som Kjette nyss har nämt eller ActiveCampaigns system SupportTrio
http://www.activecampaign.com/afv.php?rfv=3611&s=strio
som jag själv numera använder, de är båda värda sitt pris.

Mvh Robert
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-28, 10:46 #18
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Håller med jonny.
IMAP fungerar utmärkt i ett mindre företag. Så jobbar vi alla fall.
Alla har en personlig adress/maillåda och dessutom tillgång till den gemensamma (info@ etc.)
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-01, 19:06 #19
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:
Ursprungligen postat av PRQ
Fixa någon form av tickethantering för de gemensamma adresserna (info@ support@ osv)

För att göra detta så fungerar osTicket bra (och kostar gratis).

//Björn
Dock har osTicket extremt länge legat med infon:

2.0 Beta coming soon!
1.X.X Discontinued No downloads

Så jag vet inte hur man får tag på en fungerande version av osticket...
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017