FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
webbteknik: jo asso företaget har inte ens "startat" med själva verksamheten som ska bedrivas vi ska närmaste veckorna bygga upp hela företaget och självklart så kommer vi bestäma vad var och en kommer göra.
Jag ska testa det ni tipsat om ovan och kom gärna med fler alternativ ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm, planer är alltid bra men fokusera på vad er företagsidé är och utveckla den. Får ni problem med eventuell anstormning av kunddialoger så går detta att korrigera då.
System i form av tickets, support och e-postlösningar finns färdiga att tillämpa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det företaget jag jobbade på innan använde supporten samma IMAP-konto. Sen hade de egna mappar i kontot. Så när de skulle svara på mail så tog de helt enkelt mail från inboxen och flyttade in dem i sin egna mapp och svarade på dem. De skickade från var sin egen mailaadress och alla mail till deras egna mailadresses sorterades in i deras egna mapp direkt. Om de inte kunde svara på ett mail och visste vem som kunde det flyttade det helt enkelt mailet till den personens mapp. Om någon var borta var det bara att kolla den personens mapp för att svara på de mail som kommit direkt till honom. Fungerade väldigt smidigt eftersom de kunde fortsätta använda sin mailklient vilket de var vana vid så de behövde inte lära sig några nya system.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett gemensamt IMAP konto är nog det bästa lösningen av det jag läst ovan med tanke på hur många ni är och vad det kan tänkas få kosta (inkl tiden att sätta upp något system).
Nu vet jag ju inte vad ni tänkt göra, men du ska kanske inte tro/hoppas att det blir så himla mycket fart i inkorgarna till att börja med. Dessutom är ju en bra support (för erat företag) en support som inte behöver arbeta... Men du frågade hur "vi gör"? Ja hos oss går support-adressen till en grupp av fyra personer (support forwardar till 4 personliga adresser). PÅ motsvarande sätt forwardas all info-mail till ledningsgruppen. Antalket ärenden på dessa adresser är under ett per dag så de som svarar BCC:ar svaret till de andra i gruppen av mottagare så att de ser att de inte behöver bry sig om mailet. Självklart ingen optimal lösning om det började komma fler mail... Då skulle jag nog gå på en IMAP lösning. Och just ja, skulle det vara något större ärende så lägger vi in det i ett ärendehanteringssystem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
WizKid: Det du skrev om gemensamt IMAP-konto och varsin mapp och mail är nog det alternativ som värkar vara både lättast och billigast för oss, men jag har beställt lite olika demo på olika andra system så får väl se vad som händer.
Fler förslag/lösningar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle själv utan tvekan sätta up ett supportsystem med full tickethantering för email.
* Enkelt kunna följa alla mailkonversationer * Enkelt få fram alla tidigare konversationer med samma kund * Enkelt koppla in nya emailadresser, avdelningar, områden * Enkelt kunna ändra vem/vilka som ska ta hand om olika typer av ärenden * Enkelt tilldela/vidareberfodra/lämna vidare ärenden till specifika personer * Löpande spara standardiserade svar på vanliga frågor och samtidigt bygga upp en KnowledgeBuilder/FAQ för att förbättra supporten mot kund samtidigt minska andelen manuella svar som behöver göras. Skulle rekommendera Kayakos system som Kjette nyss har nämt eller ActiveCampaigns system SupportTrio http://www.activecampaign.com/afv.php?rfv=3611&s=strio som jag själv numera använder, de är båda värda sitt pris. Mvh Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med jonny.
IMAP fungerar utmärkt i ett mindre företag. Så jobbar vi alla fall. Alla har en personlig adress/maillåda och dessutom tillgång till den gemensamma (info@ etc.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
2.0 Beta coming soon! 1.X.X Discontinued No downloads Så jag vet inte hur man får tag på en fungerande version av osticket... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|