FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla!
Jag har en fråga gällande firmanamn. Har sedan en tid F/A-skatt. För att stärka mitt företags anseende utåt funderar jag på att registrera firmanamn, främst i mitt eget län. Hur går man tillväga och vad kostar det? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ta en titt här: Bolagsverket
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Moonshadow,
Registreringen av firmanamnet hos Bolagsverket kan du göra enkelt på www.foretagsregistrering.se Avgiften är förnärvarande 1000 kr. Mvh Anders LAby |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag skickade in handlingar 26 juli. Betalade samma dag och signerade digitalt. Ärendet är fortfarande under behandling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för snabba svar!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Skickade in tre nya förslag och har inte hört av dem sedan dess (dock bara gått tre veckor). Kul att ha låst 100.000kr (AktieKapital) och betalat ytterligare 2.000 utan att ha få ett skit för pengarna än, var begär man ränta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Men jag har för mig att man kan få ett förhandsbesked om hur stor chans det är att namnförslagen kan gå igenom. Har ni provat att ringa Bolagsverket?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Äntligen hittade jag denna tråd!
Var ska man klicka sig vidare på https://www.foretagsregistrering.se/ för att registrera företagsnamn i efterhand? Jag hittar bara "Registrera företag och skydda namn hos Bolagsverket", men inte "Endast skydda namn hos Bolagsverket" (har redan registrerat företag). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|