FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
är det dom här du letar efter?
http://www.prv.se/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Omn du har brådis skulle jag rekommendera ringa bolagsverket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
I och med att du inte har något registrerad hos Bolagsverket tidigare så är det helt enkelt en nyregistrering du gör där.
Att du sedan tidigare har registrerat dig hos Skatteverket för F-skatt har ingen inverkan. Det är trots allt F-skatten som är "körkortet" för företaget när det gäller enskild firma och det hos Bolagsverket är enligt min mening endast ett namnskydd. Problemet som kan uppstå är att du kanske inte får igenom ditt önskade namn. Mvh Anders Laby |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du gör det på foretagsregistrering.se där går du in under Ansöka / Anmäla
och där väljer du Ansöka/Anmäla -registrera företag och skydda namn hos Bolagsverket -ansöka om F/FA-skatt hos Skatteverket -ansöka om moms hos Skatteverket -anmäla arbetsgivare till Skatteverket Sen är det troligtvis enskild firma som du väljer Efter det så finns det ett antal val som du bockar för vad du vill göra. Och då finns ruta där för Registrera företag och skydda namn hos Bolagsverket. Nedanför finns det dock också valen för skatteverkets uppgifter men dom behöver du ju inte markera. Mvh Laby |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Okey, jag var inne där idag och såg detta, men tyckte att meningen "Registrera företag och skydda namn hos Bolagsverket" inte stämde, då jag redan har ett registrerat företag.
Ska prova med det ändå, tack. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|