FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Lundmark: Nej det antar man ju men varför har han då inte ringt skolan eller Posten och sagt att han fått fel paket. Han lär ju inte väntat ett 10 kilos paket samma dag.
Usch, hoppas det löser sig på måndag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Status är fortfarande noll. Posten har gett upp, dom säger att om 30 dagar får jag ut på försäkringen men det stör mig att gubben springer omkring med mina varor.
Skulle vilja veta om han ens bor på adressen (Sturevägen 5) i Järfälla, så om någon bor i närheten och skulle vilja åka och kolla vid porten om hans namn står där, så betalar jag gärna för det! PM:a isof! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
nCo: Bra, om du får ut pengarna från försäkringen så är det väl rätt lungt. Om du nu angett att saken är värdare än vad den egentligen är såklart
![]() Polisanmäl den adressen paketet lämmnats till och den signaturen personen skrivit, bedrägeri är ett rätt allvarligt brott. Tel till polisen: 114 14! Annars om du vill ta saken i egna händer kan du ju själv också åka dit och plinga på och prata om det. Hoppas det löser sig... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om du skulle ta ett paket vilket namn skulle du använda? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
På mitt företag (har kontor i en företagspark) så var det någon främmande människa som glatt skrev på att mottaga ett paket med en bärbar dator och vipps var den borta... Mycket tjat på posten och de ersatte värdet.
En annan gång lämnade dom paket utanför dörren (i en korridor där det rör sig mycket människor även till andra företag i samma korridor) där det stort stod tryck IBM Thinkpad på paketet och den låg ju inte kvar där så länge, men efter mycket diskussion med posten blev även den ersatt. Så om du vet att posten klantat sig så är det bara att stå på dig. Joppas det löser sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
En bild på huset där den misstänkte bor, eller inte. B)
Personen står nämligen inte med på listan i porten. Men en tant med extremt likt efternamn bor där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill tacka alla som engagerat sig och till och med hjälpt till att kolla porten på huset. Paketet är nu funnet av Posten och skall levereras till skolan på måndag.
Paketet låg kvar hos åkeriet. Posten kan inte ge någon förklaring, allra minst hur paketet kan stå som uthämtat och underskrivet. Fick reda på detta sent idag fredag, skall dra mer i det i nästa vecka. Än en gång... TACK för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Härligt att det ordnade sig!
|
||