FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett mycket märkligt problem som jag undrar om någon här har någon idé om vad det kan bero på eller vad man kan göra åt det.
Av någon anledning kommer jag inte åt en viss hemsida från min dator. Det funkade tidigare igår, men igår kväll och idag får jag bara felmeddelande (Firefox kan inte upprätta en anslutning till servern). Det hjälper inte att försöka med IE. Inte heller går det att ftp:a till servern. Igår ssh:ade jag in på Chalmers nätverk och körde Firefox därifrån, då gick fint att komma åt sidan. Även ftp via Chalmers nätverk fungerade. Idag funkar det inte via Chalmers heller. Varken med Firefox eller ftp. Det som är det allra konstigaste är att jag pratade med en kompis, och från hans dator är det inga problem att komma åt sidan, varken igår eller idag. Jag gjorde ett försök att validera den med validator.w3.org och den tjänsten kommer också åt sidan. Varför är det bara jag som inte kommer in??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det känns som du har ett dns problem,
ta en titt på dnsreport.com och åtgärda eventuella problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
dnsreport.com gav fyra WARN men inga FAIL.
Sidan ligger på ett webbhotell, så jag sköter ju bara om själva php-koden för sidorna. Förstår bara inte exakt var problemet ligger. Andra kommer ju åt sidan, så det är ju inte helt stopp på servern. Och jag kommer ju åt "alla" andra sidor på nätet, så det är ju inte min uppkoppling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
IP-block på din/dina Ipadresser hos dom??
Testa med traceroute och se om du kommer fram... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har aldrig använt traceroute. Vad är det och hur gör man?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I windows skriver du "tracert xxx.com" i kommandofönstret.
Då ser du vilken väg (hopp) din fråga tar för att nå slutstationen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu kört både "tracert emilstradgard.se" från windows och "traceroute emilstradgard.se" från Chalmers nätverk (linux). Man kommer ca 15 steg, sedan händer något. Vad gör man åt detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Funkar klockrent för mig. Sista raden skall vara samma Ip adress som kommer i början "spårar väg till" (217.199.188.27). Om det lyckas ska du få typ "spårning utförd" på slutet. Kommer du inte fram så stoppas du på vägen någonstans....
Då vet jag inte vad som kan vara fel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommer du in på hemsidan (www.emilstradgard.se)?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jepp
|